عدم توجه به میراث فرهنگی نشانگر فقر فرهنگی است/ حفظ میراث فرهنگی به مطالبه ای عمومی تبدیل شود

عدم توجه به میراث فرهنگی نشانگر فقر فرهنگی است/ حفظ میراث فرهنگی به مطالبه ای عمومی تبدیل شود

شهردار ارومیه گفت: موفقیت در حوزه میراث فرهنگی تنها از طریقی بدست می آید که آن موضوع به مطالبه ای عمومی در راستای مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی و میراث معنوی و فرهنگی  تبدیل شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در دیدار اعضا انجمن دوستداران میراث فرهنگی ارومیه اظهار کرد: مسئله حفاظت از میراث فرهنگی باید به مطالبه ای عمومی تبدیل شود.

وی افزود: شهرداری همیشه آماده همکاری در حوزه های مربوط به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی بوده است.

شهردار ارومیه گفت: سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرمت بازار تاریخی ارومیه و  کف سازی و جداره سازی خیابان امام(ره) و منشعبات آن تا خیام در نظر گرفته ایم.

حضرتپور ادامه داد: به علت اهمیت موضوع فردی را مسئول پیگیری این امور در شهرداری کرده ایم.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم در جاهایی که میراث فرهنگی وجود نداشته و یا تخریب شده فقر هم وجود دارد و از لحاظ فرهنگی نیز بسیار مشکل داریم.

حضرت پور اظهار کرد: ضروری است مردم در روند حفظ میراث فرهنگی مشارکت داشته باشند تا باعث اثربخشی سیاستهای این حوزه باشیم.

وی افزود: وقتی ترکیه را می بینیم شاهد  هستیم که آثار تاریخی را به یک جاذبه فوق العاده گردشگری تبدیل می کنند و ذهن مردم را درباره مسائل میراث فرهنگی آماده کرده اند، در حالی که ما غفلت ورزیده ایم.

حضرت پور گفت: شهرداری ارومیه آماده است تا در مباحث توریسم مذهبی و گردشگری سلامت همکاری کرده و در راستای ارومیه ۲۰۲۰ نیز تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشد.

وی اظهار کرد: موفقیت در حوزه میراث فرهنگی تنها از طریقی بدست می آید که آن موضوع به مطالبه ای عمومی در راستای مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی و میراث معنوی و فرهنگی  تبدیل شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: عدم توجه به میراث فرهنگی نشانگر فقر فرهنگی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات