آیین افتتاح اولین تونل شهری مازندران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، آیین افتتاح اولین تونل شهری مازندران، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷، همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مهدی عبوری شهردار مرکز استان و اعضا شورای اسلامی شهر و مدیران شهری و استانی در محل اجرای پروژه ، برگزار می گردد.

میدان هلال احمر، بعنوان اولین میدان در ورودی شرقی ساری که بعد از پلی بر عرض رودخانه تجن واقع شده است، با معضلات عدیده ترافیکی برای شهروندان و گردشگران روبرو بوده است؛ مجموعه مدیریت شهری برای رفع مشکل ترافیکی در این منطقه و تحقق گزاره " روانسازی ترافیک "، طرح ساخت اولین تونل شهری که مزیّن به نام شهیدسیدمصطفی علمدار است را اجرایی نموده است.

این تونل با عرض ۸ متر و قوس کلوئید با شعاع ۷۵ متر مجموعاً به طول ۳۱۷ متر و با ارتفاع مجاز ۵ متر و شیب حداکثر ۸درصد، احداث شده است که علاوه بر سهولت حجم حدود ۲۰ درصد از ترافیک بلوار دفاع مقدس به بلوار امام رضا(ع) با ایجاد میدان، دور برگردان، ایستگاه تاکسی و دسترسی عابران، شاهد روانسازی و ساماندهی ترافیک در این محدوده خواهیم بود.

بدون تردید اجرای طرح های ترافیکی همچون احداث تونل شهری شهید سید مصطفی علمدار، علاوه بر تاثیر بر سهولت عبور مرور شهروندان و جلب رضایت گردشگران زمینه ساز تحقق گزاره " سلامت شهر، سلامت شهروند " خواهد بود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات