مدرسه همیار بازیافت شهرداری اراک افتتاح شد

مدرسه همیار بازیافت شهرداری اراک افتتاح شد

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری آیین افتتاح مدرسه همیار بازیافت ، در پنجمین روز دهه مبارک فجر به صورت رسمی و با حضور مسوولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی و نمایندگان آموزش و پرورش استان برگزار شد.
مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک،در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر و بزرگداشت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) بیان داشت: ضایعات و پسماند از عواقب زندگی مدرن شهری می باشد و برپایی محیط های آموزشی این چنینی، جهت افزایش سطح آگاهی و توسعه زیست محیطی شهر بسیار مطلوب می باشد.
وی همچنین، یادآوری روش های زندگی توام با صرفه و پرهیز از اصراف را از مهمترین راهبردهای کاهش تولید پسماند بیان نمود.
در ادامه مراسم، مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک، ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان سازمان مدیریت پسماند در جهت تلاش برای برپایی این مرکز آموزشی، بیان نمود: شهر اراک به عنوان "شعر یادگیرنده" در کشور معرفی شده است.
وی در ادامه بر لزوم آموزش هر چه بیشتر کودکان در زمینه تفکیک زباله از مبدا و منازل و شیوه های کاهش تولید پسماند تاکید نمود.
قناتی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک نیز در این مراسم، از دانش آموزانی که در مدرسه همیار بازیافت از آموزش بهره مند می شوند، به عنوان " سفیران سازمان مدیریت پسماند در منازل و مدارس" یاد کرد و افزود: برنامه های آموزشی برای دانش آموزان هم در مدرسه همیار بازیافت و هم در مدارس و مهدهای کودک به طور مستمر ادامه خواهد داشت.
در ادامه از دانش آموزان دبستان دخترانه استقلال که به اجرای سرود ملی پرداختند با اهدای لوح تقدیر و بسته آموزشی تقدیر شد.
قناتی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار امروز بازیافت و کاهش تولید پسماند، فردا خودکفایی و محیط زیست پایدار و با هدف ارتقا آگاهی دانش آموزان به عنوان همیاران بازیافت افتتاح شد.



:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات