رفع تصرف ۸۰ هزار مترمربع از بستر رودخانه تجن شهرستان سرخس

رئیس اداره منابع آّب سرخس از رفع تصرف ۸۰ هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه تجن سرخس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمدرضا عبادی نژاد در حاشیه عملیات رفع تصرف از بستر رودخانه تجن این شهرستان گفت: رفع تصرف از بستر رودخانه ها و مسیل ها برای تسهیل جریان سیلاب ها امری ضروری است که با اجرای اقدامات صیانت از بستر رودخانه و مسیل ها و همچنین در راستای اعمال تبصره های ۳و۴ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب انجام گرفته است.

عبادی نژاد درادامه افزود: عملیات رفع تصرف رودخانه تجن در محدوده روستای قاسم آباد و دولت آباد سرخس که جدیدا مورد تصرف افراد سودجو قرار گرفته و باعث ازبین رفتن جنگل پده و گز منطقه و تغییر مسیر رودخانه شده بود، که این امردر زمان بارندگی و سیلابی شدن رودخانه خطراتی برای روستا ایجاد می کرد. پس از بازدید اعضا شورای تامین از منطقه و با دستور صریح دادستانی  به همت گروه گشت و بازرسی آب های سطحی این اداره و همکاری پاسگاه های مرزبانی دولت آباد و نوروزآباد رفع تصرف و آزاد شد.

گفتنی است رودخانه تجن (بخش سفلای هریرود) رودی است که در شرق شهرستان سرخس جاری است. این رود در حقیقت امتداد جریان هریرود است که پس از تلاقی دو رود کشف رود و هریرود در محلی به نام پل خاتون، تجن خوانده می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات