عقد قرارداد پروژه پژوهشی به منظور؛ به سازی و مقاوم ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از پایگاه خبری شرکت برق منطقه ای تهران (تابش)، شرکت برق منطقه ای تهران با هدف کاهش ریسک فرونشست زمین و به سازی و مقاوم سازی دکل های برق که باعث کج شدن پایه های دکل های خطوط هوایی فشار قوی و قطع برق می شود؛ قرارداد پروژه پژوهشی با عنوان بررسی فنی و اقتصادی اثرات فرونشست دشت های منطقه اشتهارد و ورامین بر خطوط انتقال و اصلاح پدیده فرونشست » را با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مدیر مبادله خواهد کرد.
بنابراین گزارش پس از فراخوان انجام پروژه تحقیقاتی و دریافت پیشنهاد از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و سایر مراکز تحقیقات و پژوهشی («دانشگاه صنعتی مالک اشتر» و « دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز» و «شرکت لرزه پایدار» و دو گروه از «مرکز تحقیقات راه و ساختمان »)، نقد و بررسی شرح خدمات و جمع بندی نقطه نظرات داوران پروژه یاد شده در کمیته تحقیقات برق منطقه ای تهران انجام شد. تصمیم گرفته شد؛ این پروژه به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با ایشان قرارداد تحقیقاتی مبادله شود و نظارت پروژه بر عهده رئیس مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گذاشته شده است.
این گزارش می افزاید محل اجرای طرح پایلوت  پروژه یاد شده، در دو منطقه مجزا، اشتهارد و ورامین که خطوط فشار قوی از آنجا می گذرد در نظر گرفته شد.
گفتنی است با توجه به کاهش منابع آبی زیر زمینی کشور (از دلایل آن می توان به برداشت غیر مجاز از چاه های دارای مجوز و هم چنین حفر چاه های غیرمجاز نام برد)، پدیده فرونشست زمین اتفاق می افتد که ممکن است باعث  کج شدن پایه های دکل های خطوط هوایی فشار قوی و قطع برق می شوند.از این رو شناسایی میزان خطر و یافتن راه کار مناسب برای حفظ دکل ها، در مناطقی که با خطر فرونشست مواجه هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات