رشد ۱۳ برابری برق رسانی به روستاهای ایران پس از انقلاب/ برقدار شدن ۲۵۵۹ روستای کشور در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید

رشد ۱۳ برابری برق رسانی به روستاهای ایران پس از انقلاب/ برقدار شدن ۲۵۵۹ روستای کشور در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید

به گزارش پایگاه خبری توانیر، بخش برق کشور به عنوان صنعتی زیربنایی در طی چهار دهه اخیر توانسته است با توسعه طرحهای انجام شده خود در زمینه های مختلف نقش مهمی را در افزایش سطح آسایش و رضایت مندی مردم و همچنین توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.
همواره رسیدگی به وضعیت مناطق محروم در برنامه های صنعت برق کشور دارای اولویت خاصی بوده است که در این میان جامعه روستایی کشور از متعهدترین، زحمتکش ترین و کم توقع ترین اقشار جامعه است و برق رسانی به روستاها می تواند نقش به سزایی در زدودن چهره محرومیت و افزودن به توانمندی های روستاییان ایفا نماید.
براین اساس نگاهی به فعالیت های این صنعت در زمینه برق رسانی روستایی نشان می دهد که روستاهای برق دار شده کشور تا پایان دهه فجر امسال با رشد ۱۳.۱ برابری نسبت به ابتدای انقلاب به ۵۷ هزار و ۲۰۰ روستا با تعداد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار خواهد رسید. در پیش از پیروزی انقلاب تنها چهار هزار و ۳۷۶ روستای کشور از نعمت برخوردار بوده اند.
برای برق رسانی به روستاهای یاد شده بیش از ۲۴۵ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف روستایی و ۷۷ هزار دستگاه ترانسفورماتور روستایی به ظرفیت هفت هزار و ۷۰۰ مگاولت آمپر نصب و راه اندازی شده است.
در مدت زمان فعالیت دولت یازدهم هم ۳۱ هزار و ۱۵۶ خانوار در دو هزار و ۱۵۲ روستای از نعمت برخوردار شده بودند که در دولت دوازدهم و تا پایان دهه فجر امسال نیز برق رسانی به ۴۰۷ روستا با ۶ هزار و ۸۴۴ خانوار به سرانجام رسیده است.
براین اساس از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تا دهه فجر امسال بیش از ۳۸ هزار خانوار در دو هزار و ۵۵۹ روستای کشور از نعمت برق برخوردار شده اند که برای برق رسانی به این روستاها پنج هزار و ۳۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، یک هزار و ۵۰۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و سه هزار و ۲۳۸ دستگاه ترانسفورماتور نصب و راه اندازی شده است.
در سال ۹۷ نیز جمع روستاهای که از ابتدای سال تا دهه فجر امسال از نعمت برق برخوردار شده اند به حدود ۱۷۰ روستا با دو هزار و ۷۹۸ خانوار خواهد رسید.
گفتنی است در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید برق رسانی به ۱۳۰ روستا با هزار و ۵۶۹ خانوار از طریق سیستم های انرژی های صورت گرفته است. همچنین طی سالیان اخیر به بیش از سه هزار و ۲۶۰ خانوار عشایری و کوچ نشین در برخی از مناطق کشور از طریق دستگاه های تولید برق خورشیدی قابل حمل برق رسانی شده است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات