پروژه آبرسانی روستایی«عسگرآباد» بهشهر به بهره برداری رسید

پروژه آبرسانی روستایی«عسگرآباد» بهشهر به بهره برداری رسید

همزمان با ششمین روز هفته دولت پروژه آبرسانی روستایی عسگرآباد شهرستان بهشهر با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛مهندس مجید عبدالهی مدیر عامل آبفار استان در آیین افتتاحیه پروژه آبرسانی روستایی عسگرآباد بهشهر ضمن تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) به مقایسه عملکرد شرکت طی چهل سال پیروزی انقلاب و قبل از آن پرداخت و گفت: بهره مندی آب شرب روستایی مازندران در سال ۵۷ حدود ۱۴ درصد بود و در ابتدای دولت یازدهم  به ۶۸.۷۲ درصد رسید و اکنون این شاخص به ۷۵.۹۶ درصد رسیده استکه نسبت به میانگین شاخص کشوری (۷۴) درصد بیش از ۱.۸۷ درصد بیشتر است.

وی احداث مخزن در سال ۵۷ را حدود ۲۵ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: در ابتدای دولت یازدهم این رقم به ۱۸۰ هزار و ۵۱۱ متر مکعب و اکنون به ۲۲۱ هزار و ۶۶۷ متر مکعب رسیده است.

مهندس عبدالهی با اشاره به ظرفیت تامین آب در سال ۵۷ اظهار داشت: آن زمان ظرفیت تامین آب حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده و در ایتدای دولت کنونی به ۴۳۱۲ لیتر و اکنون به ۴۵۲۸ لیتر در ثانیه افزایش یافت، همچنین اعتبارات تملک دارایی در سال ۵۷ صفر بوده که در ابتدای دولت یازدهم به۴۹۶ میلیارد تومان و اکنون به ۷۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران میزان خطوط انتقال در سال ۵۷ را حدود ۲۸۰۷ کیلومتر و در ابتدای دولت یازدهم ۱۹۲۸۵ کیلومتر و اکنون ۲۳۳۶۸ کیلومتر اعلام کرد.

وی ادامه داد: تعداد مشترکین در سال ۵۷ صفر و در ابتدای دولت یازدهم ۳۴۵۳۶۷ نفر و اکنون به ۴۲۵۹۵۶ مشترک افزایش یافته است.

مهندس عبدالهی در خصوص عملکرد شرکت طی ۵ سال اخیر دوره مدیریتش گفت: ۵۹۱ روستا با ۴۵۰ هزار نفر طی این مدت با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند و طی این مدت ۳۰۸۳ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال ، ۷۳۲۲۵ متر مکعب مخزن زمینی و هوایی ، حفر و تجهیز ۸۵ حلقه چاه ، بهسازی ۷۰ دهنه چشمه همچنین احداث ۱۹۵ ایستگاه پمپاژ و خرید ۵۰ دستگاه دیزل ژنراتور و ۱۷ دستگاه  تصفیه آب جهت حذف آهن و کدورت اجرا شده است.

وی در ادامه سخنانش در خصوص پروژه آبرسانی روستایی عسگر آباد بهشهر نیز اظهار داشت: برای بهره برداری از این پروژه  عملیات اجرایی شامل احداث مخزن زمینی۳۰۰ متر مکعبی، تجهیز و راه اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ ،حفر یک حلقه چاه عمیق ،احداث یک واحد تصفیه خانه پکیج حذف آهن و لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۱۰۰۰ متر اجرا شده است و ۱۷۴ خانوار روستای عسگرآباد با صرف ۶۰۰ میلیون ریال  اعتبار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند..

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات