لزوم بکار گیری مشوق ها در روند سرمایه گذاری

لزوم بکار گیری مشوق ها در روند سرمایه گذاری

درحاشیه این نشست دوروزه، رضا جمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری این همایش در مشهد به عنوان دومین شهر بزرگ ایران یک فرصت و پتانسیل خوب جهت فعالیت، مطالعه و طرح دیدگاهها در حوزه سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در رابطه با مشوق های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران نیز معتقدیم شهرداری ها باید سهم الشرکه خود را کاهش دهند. در بحث زمین وعوارض می توان سهم الشرکه شهرداری ها را کاهش داد. برای زمین های متراژ بالا باید مشوق هایی درنظر گرفت.

کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌های کلان‌شهرها با تشکیل چهاردهمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ این بار با میزبانی مشهد و دعوت از کلانشهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز و قم برگزار شد.شباهت مشکلات کلان‌شهرها از نظر قانونی و اجتماعی  باعث شده است تا هم‌اندیشی و هم‌افزایی آن‌ها راه‌گشای بسیاری از مشکلاتشان باشد.این هم‌افزایی ثمرات زیادی هم داشته است. نمونه بارز تاثیرگذاری حرکت هماهنگ کلان‌شهرها را می‌توان در ماجرای تاثیرگذاری آن‌ها بر بودجه سال ۹۸ دانست. لایحه بودجه سال آینده در بخش‌های مختلفی که مربوط به شهرداری‌هاست دستخوش اصلاحاتی شد که بدون تردید این تغییرات حاصل لابی قدرتمند مدیران شهری و نمایندگان کلان‌شهرهای ایران در مجلس شورای اسلامی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات