سوگواری فاطمی همراه با وداع پیکر شهید « آذرآبادگان حق» در شهرداری منطقه ده

سوگواری فاطمی همراه با وداع پیکر شهید « آذرآبادگان حق» در شهرداری منطقه ده

به گزارش شهریار ، به همت امور ارتباطات شهرداری منطه ده تبریز به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (سلام اللَّه علیها) مراسم عزاداری همراه با وداع با پیکر مطهر شهید دفاع مقدس « آذرآبادگان حق « که اخیراً تفحص و شناسایی شده،  با حضور شهردار، معاونین، مدیران و کارکنان درمحل نمازخانه منطقه برگزار شد.
در این مراسم پرفیض و معنوی بعد از قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین هادی درباره مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت زهرا (س) از جایگاه ویژه و عظیمی برخوردار هستند که این عظمت و شکوه بی نظیر در کلام و روایات معصومین به کرّات نقل شده است.

وی خدامحوری و خدا باوری را از ابعاد مهم شخصیت آن حضرت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بعد از قرن‌ها مردم در عزای معصومین و ائمه اطهار مجلس عزا می گیرند، به دلیل ارتباط آنان با خالق هستی و خداوند تبارک و تعالی است و این‌که آن حضرات انجام عبودیت و بندگی الهی را سرلوحه کار خود قرار می دادند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شهدا از مادر خود حضرت فاطمه (س)، پیروی از ولایت را آموختند. تقارن این میزبانی را با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: ما مدیون شهدا هستیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در حضور پیکر مطهر شهید دوران دفاع مقدس به مداحی و نوحه سرایی پرداختند و عاشقان و دلسوختگان در سوگ دخت پیغمبر با عزاداری و سینه زنی در سوگ شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.
شرکت کنندگان در این آئین معنوی پیکر گلگون کفن این شهید را همچون نگینی در بر گرفته و با چشمانی اشکبار و دلهایی حزن آلود، سلام و صلوات خود را نثار این عزیز بازگشته از سفر کردند و با حضور خود نشان دادند که همواره پایبند آرمان‌ها و عقاید ملی، مذهبی و انقلابی خود هستند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات