ناوگان حمل بار و کالا در اصفهان قانونمندتر می‌شود

ناوگان حمل بار و کالا در اصفهان قانونمندتر می‌شود

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: لوایح "زیست محیطی" و "عوارض اضافه تناژ" لایحه‌های بازدارنده‌ای در راستای رعایت حقوق شهروندی است که به منظور قانون‌مند کردن ناوگان حمل بار و کالا در اصفهان به شورای شهر ارسال شد.

مجید طهماسبی اظهارکرد: ساز و کار اجرایی سازمان مدیریت حمل ونقل بار از اواخر سال ۹۲ شکل گرفت و در این مدت درگیر بروکراسی اداری برای شکل دهی کلیات سازمان بوده است؛ تلاش‌های بسیار خوبی به خصوص در یکسال اخیر با لحاظ قوانینی در حوزه حمل و نقل بار انجام شد تا به کمک آن ساماندهی خوبی در این راستا انجام و حق و حقوق دو میلیون نفر شهروند اصفهانی رعایت شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به لایحه زیست محیطی این سازمان، افزود: بر اساس این لایحه خودروهایی که برای شهر اصفهان آلایندگی ایجاد کنند و در اثر تردد باعث افزایش ذرات آلاینده در هوا شوند، عوارضی به آنها تعلق خواهد گرفت که بیشتر این عوارض جنبه کمک به ارتقاء استانداردها در خودروهای حمل و نقل بار را دارد.

وی ادامه داد: لایحه زیست محیطی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان مورد تصویب قرار گرفت و پس از تصویب استاندار اصفهان به قانون تبدیل خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به لایحه "عوارض اضافه تناژ" گفت: یکی از عواملی که به شدت زیرساخت‌های شهری و المان های شهری را دچار خسارت می‌کند، موضوع «اضافه تناژ» است؛ اضافه تناژ باعث می‌شود فرمان‌پذیری خودرو کاهش یافته و با افزایش فشار بر روی موتور خودرو، احتراق به شکل کامل انجام نشود و به همین دلیل افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اتفاق خواهد افتاد که خطرات زیادی را برای شهروندان نیز به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه لایحه عوارض اضافه تناژ در صحن علنی شورای شهر اصفهان تصویب و در انتظار تایید نهایی توسط استاندار اصفهان است، گفت: در صورت تصویب این لایحه توسط استاندار، موضوع اضافه تناژ در ابتدای سال آینده قانون خواهد داشت و خودروهایی که در این حوزه تخلف داشته و خسارتی به شهر وارد می‌کنند، باید عوارض به شهرداری پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: این دولایحه، لوایح بازدارنده در راستای رعایت حقوق شهروندی است و هدف این لوایح درآمدزایی برای شهر نبوده است.

طهماسبی با بیان اینکه رانندگانی که سیستم خودرو خود را بر استاندارها منطبق کنند عوارض پرداخت نخواهند کرد، افزود: ۱۰ هزار کامیون و ۳۵ هزار وانت تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و نقل بوده و با استفاده از حمل و نقل شهری، محیط زیست شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۷۰ درصد ذرات معلق در هوا مربوط به خودروهای سطح شهر است که ۳۰ درصد از آن‌ها را خودروهای سنگین تشکیل می‌دهند، بنابراین با تغییر در سیستم سوخت رسانی این خودروها می‌توان آسیب وارده به شهر را کم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات