با حضور استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند

با حضور استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند

روز گذشته با حضور استاندار ، معاون عمرانی استاندار ، فرماندار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مسئولان  تعدادی از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند افتتاح و کلنگ زنی شد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ اولین پروژه عمرانی شهرداری که روز گذشته افتتاح شد میدان و المان عروج با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان بود .

شهردار بیرجند در این مراسم با بیان اینکه میدان و المان عروج در راستای رفع معضلات ترافیکی احداث و المان ایثار و شهادت نیز در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا همزمان با برگزاری کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان نصب شده گفت : طرح فوق از میان ۴۰ طرح ارسالی انتخاب شده و عملیات اجرایی آن از مهر ماه آغاز و اکنون به بهره برداری می رسد .

مهندس محمد علی جاوید در محل کلنگ زنی پروژه بهسازی پارک جنگلی با بیان اینکه بهسازی و زیباسازی این پارک با رویکرد سلامت خانواده و به منظور گسترش اراضی تفریحی و هم چنین با نگاه مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی اعتباری آن ۳ میلیارد و ۵۰۰  میلیون تومان است، افزود: وسعت این پروژه ۴۰ هکتار است که گل سر سبد تمامی پروژه های شهرداری خواهد بود .

وی از دستگاه های اجرایی و هم چنین استانداری خواست با توجه به نگاه مثبت استاندار به این پروژه و بهره گیری از آن به عنوان مکانی برای مدیریت بحران در عملیات اجرایی این پروژه شهرداری را حمایت کنند .

وی تاکید کرد : شهر بیرجند در داشتن تفرجگاه با کمبود های بسیاری مواجه است که امید می رود تا نیمه اول ۹۸ این پروژه به اتمام برسد .

شهردار بیرجند در ادامه به دیگر پروژه های شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: خط انتقال آب جهت آبیاری فضای سبز محدوده شمال شهر و منطقه مهرشهر بطول ۸۵۰۰ متر که اعتبار ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان صرف آن شده از دیگر پروژه های افتتاحی دهه فجر است.

جاوید افزود : کلنگ زنی پارک خطی حاشیه کانال مهرشهر با مساحت ۲۴ هزار متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های دهه فجر شهرداری است .

وی از افزایش بنای سالن های اجتماعات آرامستان بیرجند به عنوان یکی دیگر از  پروژه های افتتاحی شهرداری نام برد و ادامه داد : این سالن در دو بخش آقایان و خانم ها در مساحت ۴۰۰ متر مربع آماده سازی شده و اعتبار ۶۵۰ میلیون تومانی برای آن صرف شده است .

وی با اشاره به بهسازی و زیباسازی آیلند خیابان های غفاری با اعتبار ۵۱۴ میلیون تومان، توحید  با اعتبار ۳۴۰ میلیون تومان ، بهشتی با اعتبار ۳۰۸ میلیون تومان و خلیل طهماسبی با اعتبار ۲۸۷ میلیون تومان ادامه داد : راه اندازی اداره ی  مستقل رفع تخلفات شهری تحت عنوان اجرائیات با ۴۰ نیرو و ۸ دستگاه خودرو از دیگر برنامه های دهه فجر شهرداری می باشند .

شهردار بیرجند هم چنین از افتتاح پل موسی بن جعفر تا ۲۵ بهمن ماه جاری خبر داد و بیان کرد : چهار شنبه بازار هم تا آخر بهمن ماه و حداکثر تا پایان سال به بهره برداری می رسد و علاوه بر این فاز اول پارک پیامبر اعظم(ص) هم در بهمن ماه افتتاح خواهد شد .

جاوید در ادامه به شروع عملیات عمرانی باغ ملی اشاره کرد و اضافه کرد: ماشین آلات در حال نخاله برداری در این محدوده هستند که امید می رود ۱۵ اسفند ماه اولین نهال با حضور استاندار در این محل کاشته شود.

وی هم چنین به بهسازی و احداث پیاده راه جمهوری اسلامی با اعتبار ۲ میلیارد تومان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در مراسم کلنگ زنی شروع پروژه پارک جنگلی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی به شدت با کمبود مراکز تفریحی روبه‌رو هستیم، گفت: اگر فضاهای تفریحی  مناسبی برای جوانان ایجاد نکنیم باید منتظر عواقب آن هم باشیم .

مهندس مجتبی علوی‌مقدم با قدردانی از مجموعه شهرداری و شورای شهر بیرجند که با مدیریت و برنامه ریزی تلاش دارند شهر بیرجند را به شهری پویا تبدیل کنند یادآور شد: شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی در کنار محدودیت‌های مالی با روش‌های سنتی قابل اداره نیست و نیازمند همکاری دستگاه‌های حاکمیتی، مردم، دانشگاه‌ها و نخبگان است تا شهر به عنوان مجموعه‌ای پویا برای مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه استانداری و سایر دستگاه های اجرایی شهرداری را در به ثمر رساندن این پروژه ها همراهی خواهند کرد ادامه داد: امید می رود با این تلاش ها شهر بیرجند به شهری ایمن، آباد و پر رونق تبدیل شود. در ادامه این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی از دیگر پروژه های شهرداری بهره برداری و یا کلنگ زنی شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات