رایزنی و دعوت شهردار چناران از سرمایه گذاران خارجی برای استفاده از پتانسیل های موجود شهرستان چناران

رایزنی و دعوت شهردار چناران از سرمایه گذاران خارجی برای استفاده از پتانسیل های موجود شهرستان چناران

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، مهندس هادی بارویی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد با رایزن اقتصادی کنسولگری افغانستان و یکی از تجار پاکستانی دیدار و گفتگو کرد.

شهردار چناران طی نشست با آقای بها رایزن اقتصادی کنسولگری افغانستان در مشهد با اشاره به موقعیت های بسیار خوب شهرستان، پیشنهاد خواهر خواندگی چناران را با یکی از شهرهای این کشور در میان گذاشت.

وی بیان کرد: شهر چناران که مرکزیت شهرستان را نیز دارا می‌باشد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و طبیعی از بسترهای بسیار بالایی برای ورود سرمایه گذاران خارجی برخوردار است.

شهردار چناران با بیان بخشی از توانمندی‌های این شهر در موضوعات ورزشی به رشته های جودو و کشتی با چوخه پرداخت و گفت: به لطف خدا و همت ورزشکاران ما، در حال حاضر چناران بعنوان یکی از قطب‌های جودو و کشتی با چوخه در کشور و میادین جهانی و المپیک مطرح می‌باشد.

مهندس بارویی همچنین به تشریح موقعیت طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: این منطقه با دارا بودن از آب و هوای مطبوع در حوزه کشاورزی و محصولات زراعی و دامی از نقاط مستعد کشور ایران محسوب میشود و در بحث تولیدات کشاورزی، باغات و دامپروری توانسته است رتبه های بالایی را کسب کند.

رایزن اقتصادی کنسولگری افغانستان در مشهد نیز با استقبال از پیشنهادات شهردار چناران، خواهرخواندگی شهر بلخ را با توجه به دارا بودن اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و طبیعی با شهرستان چناران مطرح کرد.

آقای بها اظهار داشت: سرمایه گذاران کشورش علاقمند هستند تا در زمینه های صنعت گردشگری و هتلینگ، محصولات کشاورزی و خشکبار خصوصا زعفران، عسل و همچنین صنایع دستی در این شهر سرمایه گذاری کنند.

در دومین دیدار شهردار چناران با آقای حسنین رضا از تجار کشور پاکستان با برشماری نقاط قوت و بسترهای موجود در این شهرستان از وی دعوت کرد تا جهت سفر به چناران و استفاده از فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در این شهر ورود داشته باشد.

گفتنی است این فعال اقتصادی پاکستانی با قبول دعوت مهندس بارویی، قول مساعد داد تا پس از سفر به چناران موضوعات مختلف فعالیت اقتصادی در این شهرستان را بررسی کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات