بزودی گذرفرهنگ و هنر در مجموعه پارک مطهری کرمان شکل خواهد گرفت

شهردار کر مان در آئین راه اندازی طرح گذرهای فرهنگ و هنر : برای ایجاد گذرهای متعدد فرهنگی در شهر کرمان آمادگی کامل داریم .

بزودی گذرفرهنگ و هنر در مجموعه پارک مطهری کرمان شکل خواهد گرفت

در صورت حل موضوعات مالکیتی و  اوقافی، بازار قلعه محمود نیز به  " گذر فرهنگی - هنری" تبدیل می‌شود

شهردار کرمان گفت: برخی کارها شاید از منظر فیزیکی و عمرانی کوچک به نظر برسند اما اثرات و تبعات ماندگار آن‌ها منشا خدمات و اقدامات بزرگ خواهد بود و ایجاد گذرهای فرهنگی از این دست اقدامات است .

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده ، عصر دیروز ، در آیین راه اندازی طرح گذرهای فرهنگ و هنر در هشت شهر کشور که در تهران برگزار شد، ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در سالهای گذشته نیز شهرداری کرمان، اکونو موزه‌ی بانو حیاتی را راه‌اندازی کرده که علاوه بر احیای یک بنای ارزشمند تاریخی، هم صنایع دستی و هنر کرمان  در آن به نمایش گذاشته شده و هم به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: این موزه در گذشته بانک شاهنشاهی و بعد از آن مدرسه بوده است اما امروز در اختیار شهرداری کرمان است و  شهرداری با احیا و بازسازی و تبدیل آن به اکونوموزه، یک مکان گردشگری جدید ایجاد کرده که صاحبان حرف مرتبط با فرهنگ و هنر در آن فعالیت می‌کنند.

شهردار کرمان افزود: در دوره‌ی اخیر هم با توجه به شناخت خود بنده از مجموعه بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی و سابقه خدمتی که در این زمینه داشته ام   ، معتقدم ، نقش ارزش افزوده‌ای که هنر و هنرمند می‌توانند بر روی فعالیت‌های اجتماعی شهر داشته باشند برای من کاملا مشخص و آشکار بوده و  می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین از همان ابتدای کار، به دنبال این بودم که از ظرفیت هنر و هنرمندان در کل ابعاد شهر استفاده شود.

شهردار کرمان گفت:  قطعا در حوزه‌ی فرهنگ و هنر ؛ هم به رویدادهای موسمی و فصلی و هم به رویدادهای دائمی نیاز  داریم.

عالم‌زاده ادامه داد: بنابراین در این راستا گذرهای فرهنگ و هنر به عنوان مکان‌های ثابت، نقش موثر، مستمر و مفیدی دارند. چرا که هم فضای تبادل فرهنگی و هنری به وجود می‌آورند  و هم حضور هنر در بطن جامعه و مواجهه‌ی مردم با بحث هنر، پیامدهای سازنده و مثمر ثمری  برای شهر و جامعه در پی  خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  انتظار داریم  با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک رویداد هنری خاص را در شهر کرمان با مشارکت شهرداری کرمان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اجرا کنیم، افزود: در این راستا اگر موافق باشید دبیرخانه‌ی دائمی سمپوزیوم مجسمه سازی را در کرمان راه اندازی کنیم و ما این امادگی را داریم که این کار در شهر کرمان به بهترین نحوی انجام شود. چرا که در کرمان مفاخر و اساتید زیادی از جمله استاد صنعتی، قهاری، شاهرخی و  هژبر ابراهیمی را در حوزه مجسمه‌سازی داشته و در نسل های جدید نیز داریم .

وی گفت: اگر این اتفاق به عنوان یک رویداد فصلی در کرمان بیفتد، می‌تواند علاوه بر رونق این هنر در شهر کرمان، از تولیدات آثار  هنری که در این حوزه  پدید می‌ایند، سراسر کشور نیز بهره‌مند شوند.

شهردار کرمان گفت :  آمادگی داریم علاوه بر گذری که تا پایان سال در  پارک مطهری کرمان ایجاد خواهیم کرد ، با هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گذرهای دیگری را هم در شهر کرمان ایجاد کنیم.

وی گفت:   میدان قلعه هم در کرمان برای ایجاد گذر فرهنگی مناسب است اما یک سری مباحث مالکیتی و اوقافی  دارد که اگر با حمایت استانداری محترم ، اداره کل محترم اوقاف اسلامی و ... مسائل آن حل شود اعلام آمادگی می‌کنیم که کمک دهیم آن را هم به شکل گذر فرهنگ و هنر در بیاوریم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در دوره‌ی جدید شهرداری کرمان این است که به موضوعات مختلف فرهنگی هنری در همه ابعاد شهر  کرمان بپردازیم.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات