بازدید وزیر برق و انرژی عراق از پروژه‌های صنعت برق خراسان

بازدید وزیر برق و انرژی عراق از پروژه‌های صنعت برق خراسان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این بازدید که با همراهی رضا ریاحی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان انجام شد، "لویی خطیب" با روند فعالیت های این شرکت آشنا شد.
وی در این بازدید در گفتگویی با اشاره به فعالیت های مهم شرکت برق منطقه ای خراسان اظهار داشت: سفر به ایران به دعوت وزیر نیروی ایران صورت گرفته و هدف از این سفر روابط بهتر و توسعه صنعت برق در عراق است.
وی در ادامه به فعالیت های شرکت برق منطقه ای خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان در بالاترین حد استاندارد جهانی انجام شده و هیئت عراقی با بازدید از این پروژه ها ضمن آشنا شدن با نوآوری های این شرکت، علاقمند به افزایش همکاری ها با ایران است.
وزیر برق عراق خاطرنشان ساخت: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان؛ تکنولوژی اجرا شده در پروژه های صنعت برق خراسان کاملا بومی و ساخت ایران است و از استاندارد جهانی برخوردار است.
وی در همین رابطه افزود: طبق جدول زمانی تعیین شده و تفاهم نامه امضا شده با دکتر اردکانیان وزیر نیروی ایران، کشور عراق علاوه بر خرید تجهیزات صنعت برق از ایران در خصوص انتقال تکنولوژی نیزاقدام خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد: جای شگفتی است که تکنولوژی به‌کار گرفته شده در صنعت برق ایران مربوط به توان متخصصان ایرانی بوده و این امر در منطقه بی نظیر است.
لویی خطیب در پایان افزود: یکی از اهداف مهم سفربه ایران، امضای‌‌‌‌‌ تفاهم‌نامه در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی ایران برای متخصصان صنعت برق عراق است که انتظار می‌رود این دوره‌ها به زودی برگزار شود.
شایان ذکر است وزیر برق و انرژی عراق و هیئت همراه در سفر یک روزه به مشهد از پست ۱۳۲ کیلوولت سجاد مشهد و تونل انرژی آن؛ مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، شرکت کنتورسازی بهینه سازان طوس و شرکت صانع شرق بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات