نخستین خط تولید کنتورهای بازاربرق در ایران راه اندازی می شود

نخستین خط تولید کنتورهای بازاربرق در ایران راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری توانیر، جمشید بردبار مدیر عامل شرکت الکترونیک افزارآزما دراین خصوص گفت: این خط تولید که برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود، ایران را از واردات سالانه ۵ هزار دستگاه کنتور بازار برق بی نیاز خواهد کرد.
به گفته بردبار تاکنون ایران مجبور به واردات این نوع کنتورها از خارج از کشور و به ویژه تولیدکنندگان وابسته به شرکت های آمریکایی بود که پس از تشدید تحریم ها،واردات این نوع کنتورها به ایران با ممنوعیت هایی مواجه شد.
بردبار تصریح کرد: با مطالعات گسترده و تحقیقات صورت گرفته، توانستیم  به دانش ساخت این کنتورها دست یابیم و در نهایت این نوع دستگاه های اندازه گیری را با یک چهارم قیمت های جهانی تولید کنیم.
وی ادامه داد:  این درحالی است که اکنون ایران می تواند نسبت به صادرات کنتورهای بازار برق به عنوان یکی از پیچیده ترین دستگاه های اندازه گیری برق اقدام کند.
وی درخصوص تفاوت این کنتورها با انواع دیگر آن گفت: این نوع کنتورها مختص اندازه گیری میزان تبادل برق در حجم های بسیار بالاست و به همین دلیل باید بسیار دقیق باشد و شاخص های بیشتری را مورد پایش قرار دهد.
بردبار با اشاره به این که این کنتور مورد تایید شرکت مدیریت شبکه برق ایران است، تاکید کرد: به صورت خاص این نوع کنتورها توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان این که در کشور ۳۰ هزار کنتور بازار برق وجود دارد، خاطرنشان کرد: سالانه ۵ هزار کنتور بازار برق در کشور مورد نیاز است.
این تولیدکننده تجهیزات اندازه گیری همچنین درخصوص بازارهای هدف کنتورهای ساخت داخل گفت: اگر تحریم ها نباشد، کنتورهای ساخت ایران توانایی رقابت با نمونه های آمریکای ی و اروپایی را دارد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات