نخستین خط تولید کنتورهای هوشمند بازار برق در کشور

نخستین خط تولید کنتورهای هوشمند بازار برق در کشور

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم ضمن بازدید از مراحل طراحی و تولید کنتورهای تک فاز و سه فاز هوشمند، خط تولید کنتورهای اولیه بازار برق (AMI) با کلاس دقت بالا و خاص پست های فشار قوی در شرکت الکترونیک افزار آزما افتتاح و به بهره برداری رسید.
همایون حائری در مراسم بازدید از تولیدات این شرکت در سخنان خود بر قابلیت های این شرکت برای ورود به عرصه طراحی و ساخت رله های حفاظتی که از تجهیزات فوق حساس شبکه به شمار می رود، با توجه به امکانات و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری شرکت الکترونیک افزار آزما تاکید کرد.
کیفیت و اخذ الزام ها و استانداردهای لازم در این زمینه برای شرکت مدیریت شبکه برق ایران به عنوان متولی اندازه گیری انرژی در کل کشور بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت برابری این محصول با محصولات خارجی از نظر استانداردهای بین المللی، نیاز به تهیه آن از سایر کشورها با قیمت های بالا، مرتفع می شود. از این رو داود فرخزاد مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه، با حضور در این مراسم، از نزدیک خط تولید این شرکت را مورد بررسی قرار داد.
در ادامه این مراسم "بردبار"، مدیرعامل افزار آزما نیز این محصول را اولین کنتور مورد نیاز بازار برق کشور معرفی کرد که موفق به اخذ تاییدیه شورای ارزیابی شرکت توانیر شده و با کمتر از نصف قیمت مشابه خارجی در کشور تولید می شود.
در پایان معاون وزیر نیرو و هیئت همراه از مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک افزار آزما که قابلیت انجام تست های مرجع بین المللی روی کنتورهای هوشمند، RTU، دیتالاگر، رله و... را دارد، بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    منبع خبر

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات