آیین افتتاح احداث مخازن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر نیشابور/ توسعه را با...

همزمان با دهه مبارک فجر پروژه احداث مخازن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر نیشابور کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری، جانشین و مشاور مدیرعامل این شرکت در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت دهه فجر، انقلاب اسلامی را معجزه الهی برشمرد.

طاهری در تشریح پروژه گفت: این طرح از زیر پروژه های سد بار است که با اعتباری در حدود ۸ و نیم میلیارد تومان، ۲۴ کیلومتر طول خط انتقال و یک تصفیه خانه در شهر نیشابور ظرف مدت تقریبی ۱۸ ماه انجام خواهد شد.

وی تامین و انتقال ۷ میلیون متر مکعب از منابع آب های سطحی و زیرزمینی در سال به منظور تامین بخشی از آب شرب شهرهای نیشابور و فیروزه را از اهداف طرح برشمرد.

باید توسعه را با رعایت معیارهای زیست محیطی داشته باشیم

قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: طی چند سال گذشته فضای مجازی گسترش زیادی یافته است و در کنار مزایا و معایبی که دارد متاسفانه القای نادرستی به جامعه داشته است و توسعه را در مقابل محیط زیست قرار داده اند؛ در حالیکه این گونه نیست ما می توانیم هم توسعه داشته باشیم و هم محیط زیست را حفظ کنیم.

وی با اشاره به بارندگی اخیر خوزستان به نقش حساس سد کرخه در جلوگیری از بروز سیلاب اذعان کرد و افزود: درسال های ۶۴ و ۶۵ که سد در این منطقه ساخته نشده بود با بارش باران کل جلگه خوزستان به زیر آب می رفت؛ بایستی منصفانه با قضایا برخورد کنیم.

طاهری گفت: شرکت های آب منطقه ای، آبفای استان و شهرستان باید توسعه را با رعایت معیارهای زیست محیطی داشته باشند.

سعید شیبانی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور نیز در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت دهه فجر از تلاش های شرکت های آب منطقه ای، آبفای استان و شهرستان تشکر کرد.

شیبانی استفاده از بخش مخزن سد بار را اقدامی خلاقانه و در خور تقدیر بشمرد.

وی تامین آب شرب مردم را از نیازهای معمول مردم دانست و گفت: مردم انتظار دارند دولت با سرمایه گذاری در این بخش و به هر شکل آب شرب را به آنان برساند و با این اقدامات در کاهش تنش ها و مشکلات تلاش کند.

فرماندار نیشابور پیامد فرهنگ سازی مصرف صحیح آب را کاهش سرمایه گذاری و فرصت خوبی برای پایداری منابع آب برشمرد و تاکید کرد با اجرای روش های متنوع مانند اصلاح شبکه انتقال آب، استفاده از پساب، اصلاح الگوی مصرف و ... حفاظت و پایداری از منابع آب را مد نظر داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات