حمایت یارانه ای از تولید کنندگان مصالح ساختمانی

حمایت یارانه ای از تولید کنندگان مصالح ساختمانی

www.BanaNews.irدر حالی که بازار ساخت‌وساز با رونق مواجه شده و حجم مصرف مصالح‌ساختمانی نیز رو به افزایش است، اما برخی تولیدکنندگان مصالح از اینکه یارانه نقدی انرژی به آنها تعلق نگرفته گلایه دارند و خواستار حمایت یارانه‌ای از طرف دولت هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، در حال حاضر دو مصالح ساختمانی پرمصرف شامل آهن و سیمان تحت کنترل قیمتی قرار دارد و دولت از طریق واردات یا حمایت ریالی از کارخانه‌های داخلی مانع افزایش قیمت آنها شده است. این در حالی است که در سایر گروه‌های کالایی ساختمان که مصرف آنها در ساخت‌وساز دست‌کمی از آهن و سیمان ندارد، تولیدکنندگان به دنبال دریافت یارانه نقدی هستند. در حال حاضر تولیدکنندگان آجر بیشترین نیاز را به یارانه آجر دارند. یک تولیدکننده مصالح ساختمانی در این باره معتقد است: در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، لازم است شوک‌های وارده به بازار کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این باره لازم است تا به اجرای کامل بسته‌های حمایتی که از سوی دولت برای عبور کارخانجات تولیدی از برنامه هدفمندکردن یارانه‌ها در نظر گرفته شده است توجه بیشتری شود. علی اصغر کیهانی، مدیر مجتمع تولیدی تحقیقاتی ایران‌‌فریمکو که در همایش روز کارگر سخنرانی کرده، افزود: حمایت از تولیدات داخلی که مقدمه ایجاد اشتغال و حفظ فرصت‌های شغلی جدید است در گرو داشتن برنامه‌ای جامع برای کنترل بازار داخلی است که ضرورت تدوین سند محکم و جامع برای کنترل واردات را ضروری می‌سازد.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد، سال گذشته وزارت مسکن به دولت پیشنهاد کرده بود بخشی از یارانه نقدی را در اختیار بگیرد تا به تولیدکنند مصالح ساختمانی در قالب تسهیلات ارائه دهد، اما ستاد هدفمندی مصوب کرد کل تسهیلات یارانه‌ای بخش تولید از طریق وزارت صنایع پرداخت شود.

 

 

    نظرات