آیین افتتاح طرح هوشمند تفکیک زباله از مبداء پسماند خشک در چناران اجرا میگردد

آیین افتتاح طرح هوشمند تفکیک زباله از مبداء پسماند خشک در چناران اجرا میگردد

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، جلسه برگزاری آیین افتتاحیه طرح تفکیک زباله های خشک از مبدا با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر، مسئولان ادارات محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اتاق اصناف، مجری طرح، نماینده سازمان همیاریهای استان و برخی از روسای ادارات شهرداری در محل دفتر شهردار چناران برگزار شد.
شهردار چناران در همین ارتباط گفت: هدف از اجرای این طرح ساماندهی موضوع تفکیک پسماندها از مبداء تولید به ویژه منازل، مدارس، ادارات، دانشگاه ها، اصناف است و خوشبختانه با تلاش مجموعه مدیریت شهری، چناران بعنوان دومین شهر استان پس از نیشابور انتخاب شده است.
مهندس بارویی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مراسم افتتاحیه این طرح که در نیمه دوم اسفندماه سال جاری انجام شده است، فرهنگ سازی این طرح از هم اکنون در مدارس شهر چناران با همکاری خوب مدیریت آموزش و پروزش شهرستان، رابطین خدوم شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست در دست انجام قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در این طرح به صورت ویژه تعدادی خودرو برحسب ظرفیت تولید پسماند به همراه نیروهایی با لباس متحدالاشکل و دارای کارت شناسایی، ساماندهی می شوند و به صورت هفتگی با مراجعه به درب منازل شهروندان و همچنین اصناف، ادارات و دانشگاه ها، پسماندهای خشک تفکیک شده را جمع آوری خواهند کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح تعداد ۱۵۰۰ کارت پلاست (مخزن مخصوص تفکیک پسماند) با آرم و اطلاعات طرح نیز تهیه شده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در یک بازه زمانی مشخص، تمامی خانواده های شهر با مراجعه نیروهای پیمانکار به درب منازل شان مجهز به این مخازن خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات