دیدار رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با وزیر فره‍نگ و ارشاد اسلامی

دیدار رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با وزیر فره‍نگ و ارشاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «احمد تنوری» در این دیدار گفت: شهر شیراز از جمله شهرهایی است که نقش بی بدیلی در تکوین فرهنگ و هویت ایرانی و همچنین فرهنگ و هویت اسلامی در گستره‌ی جهان اسلام دارد .

وی ادامه داد: بسیاری از شخصیت‌های فرهنگساز در تاریخ اسلام اهل شیراز بوده‌اند و تاثیر آنها بر فرهنگ کنونی شهر شیراز هم همچنان باقیست .

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز اظهار امیدواری کرد این ظرفیت به وجود بیاید که در شهرهایی که در تاریخ و فرهنگ ایران حضور موثر دارند، دولت بتواند امکان خرید یا تملک باغ‌های تاریخی که در تملک بخش‌های خصوصی یا نظامی قرار دارند فراهم شود .

تنوری خاطرنشان کرد: انتظار داریم موضوع تملک باغ‌های شیراز به عنوان یک پروژه ملی در دولت مطرح شود، تا یک ظرفیت بزرگ برای گذرها و بازارچه‌های عرضه ی آثار هنری فراهم شود .

وی ابراز عقیده کرد عرضه کالاها و آثار هنری نباید به سمت و سوی محلی گرایی برود چرا که امروز نیاز است که حس همگونگی ایرانی از طریق عرضه آثار هنری ایرانی تقویت شود .

وی افزود: هنرهای متعلق به شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز و به‌خصوص مناطق مرکزی ایران در سطح ملی و بین المللی شناخته شده‌تر هستند .

تنوری با بیان اینکه ایران در اقتصاد هنر ظرفیت بالقوه ی بیشتری نسبت به وضعیت کنونی دارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته هنرهای بومی_سنتی و ملی ایرانی که متعلق به اقوام غیر مرکزنشین هستند، آن‌طور که باید و شاید جهت عرضه در بازارهای ملی و بین المللی حمایت نشده‌اند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: انشاءالله در شیراز رویه‌ای در پیش گرفته شود که گذر فرهنگ و هنر در شیراز در خدمت عرضه هنرهای تمام استان‌های ایران قرار گیرد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در شهرهای کشور در دولت کنونی به ثمر برسد .

در این دیدار معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حضور داشتند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات