وزیر نیرو به همراه رئیس‌جمهور عازم سوچی می‌شود/ دیدارهای دوجانبه ایران با ترکیه و روسیه

وزیر نیرو به همراه رئیس‌جمهور عازم سوچی می‌شود/ دیدارهای دوجانبه ایران با ترکیه و روسیه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

روسای جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می کنند.

علاوه بر نشست سه جانبه با موضوع سوریه؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی دیدارهای جداگانه و دوجانبه ای نیز با همتایان روسی و ترکیه ای خود خواهد داشت و در آن، آخرین گزارش‌ها از روند اجرای توافقات فیمابین مورد بررسی قرار می گیرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در حاشیه این سفر، با الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه دیدار کرده و درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در زمینه برق و انرژی و مسائل اقتصادی به گفت‌و‌گو خواهد پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات