بهره برداری از ۲۸ طرح آب و فاضلاب روستایی گیلان در دهه  فجر

بهره برداری از ۲۸ طرح آب و فاضلاب روستایی گیلان در دهه فجر

در دهه فجر امسال ۲۸ طرح بخش آب و فاضلاب در ۵۱ روستای گیلان به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شد.
محب علی رنج ور افزود: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار نفر در روستاهای گیلان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل ۲ طرح فاضلاب و ۲۶ طرح آبرسانی بود که در طول دهه فجر افتتاح و روستاییان گیلان از آن بهره مند شدند.
رنج ور گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده، تا سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به درصدی از روستاهای گیلان که فاقد آب شربند یا در مناطق ساحلی قرار دارند که منبع تامین آب ندارند و یا در مناطق کوهستانی واقع شده اند، آبرسانی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی از ۲ هزار روستای گیلان، یکهزار و ۷۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند. ضمن اینکه پیش از انقلاب، سازمانی برای آبرسانی به مناطق روستایی وجود نداشت.
رنج ور یادآور شد: در این مدت ۲۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آبرسانی روستایی اجرا، ۶۴۲ باب ایستگاه پمپاژ احداث، ۴۷۲ حلقه چاه حفر و ۸۲۷ دهنه چشمه بهسازی شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت ۱۶۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۷۰ باب تصفیه خانه آب نیز در روستاهای گیلان احداث شده است.
به گفته رنج ور؛ طی ۴۰ سال انقلاب ۸۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف طرح های حوزه آب و فاضلاب روستایی گیلان شده است.


لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات