تشریح دستاوردهای چهل ساله اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

تشریح دستاوردهای چهل ساله اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: اجرای ۱۸۴ کیلومتر محور ریلی در آذربایجان غربی و اتصال شهر ارومیه به شبکه ریلی کشور را می توان مهمترین رویداد حوزه راه و شهرسازی دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم طول راههای ریلی استان را قبل از انقلاب اسلامی ۱۰۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: امروز مجموع جاده های ریلی استان به بیش از ۲۸۵ کیلومتر رسیده است.
وی در خصوص مقایسه طول راههای مواصلاتی استان قبل و بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی بیشتر جاده های ارتباطی استان از نوع راه فرعی درجه ۲ بود که خوشبختانه امروز ۳۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۵۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۳۷۵ کیلومتر راه فرعی در حوزه استحفاظی استان گسترش یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به اهمیت اجرای طرح احداث کریدور غرب کشور به طول ۴۴۰ کیلومتر در محدوده استان اشاره کرد و افزود: این طرح در پیشبرد برنامه های توسعه استان به خصوص استانداردسازی زیرساختهای حمل و نقل بین المللی کالا بسیار حائز اهمیت است.
مبارک قدم با بیان اینکه هشت هزار کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: بعد از انقلاب اسلامی نزدیک به چهار هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
این مقام مسئول یادآور شد: شاخص بهره مندی روستایی از نعمت راه آسفالته در استان بلالی ۸۵ درصد است.
مبارک قدم به دستاوردهای سایر بخش های اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی بیشتر شهرهای استان فاقد طرح جامع و تفصیلی بود اما در حال حاضر ۴۰ شهر استان دارای طرح جامع یا تفصیلی هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه طرح های آماده سازی احداث مسکن و ارائه خدمات عمومی بعد از انقلاب اسلامی پی ریزی شدند، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی دو هزار هکتار زمین برای آماده سازی ارائه خدمات عمومی و خانه دارشدن مردم واگذار شده است.
مبارک قدم ادامه داد: طرح مسکن مهر از جمله طرح های آماده سازی بود که در ابتدای شروع مار احداث ۵۰ هزار واحد برای استان تعریف شد و امروز از این تعداد چهار هزار واحد باقی مانده که با همکاری شرکت های خدمات رسان و بانک های عامل تکمیل خواهند شد.
این مقام مسئول از تکمیل طرح مسکن مهر در بیشتر شهرهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح ۹۶ درصد پیشرفت اجرایی دارد و روند پروژه های مسکن مهر شهرهای ارومیه، سردشت و مهاباد سرعت گرفته است.
وی به اجرای برنامه بازآفرینی شهری پایدار اشاره کرد و گفت: شش هزار هکتار بافت نارکارآمد در استان شناسایی شده و از این تعداد سه هزار هکتار بافت مورد مطالعه قرار گرفته است.
مبارک قدم از اجرای ۲۵۰ طرح در قالب اقدام مشترک با همکاری دستگاههای اجرایی استان در راستای عملیاتی شدن برنامه بازآفرینی شهری پایدار استان خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات