نخستین طرح پایلوت تصفیه تکمیلی پساب به روش زیست پالایی در شاهین شهر به بهره برداری رسید

نخستین طرح پایلوت تصفیه تکمیلی پساب به روش زیست پالایی در شاهین شهر به بهره برداری رسید

در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه،شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر نخستین طرح پایلوت تصفیه تکمیلی پساب به روش زیست پالایی بایوجمی توسط سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر به بهره برداری رسید.
علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این آیین ضمن تشکر از شهردار ، اعضای شورای اسلامی شاهین شهر و کارشناسان شهرداری شاهین شهر در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان ارجمند گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط اقلیمی و خسکسالی های پی در پی استفاده از روش های نوین و دانش بنیان ضروری است.
وی در ادامه افزود: از روش های نوین نیز باید در فضای سبز شهری استفاده گردد تا همواره شاهد حفظ و توسعه آن در شهر باشیم.
حمید عشقی شهردار شاهین شهر نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های بی وقفه مدیران و کارشناسان سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شاهین شهر گفت:مجموعه این سازمان علی رغم محدودیت های مالی و نیز اقلیم خشک شهر توانسته با مدیریت و برنامه ریزی های صحیح و علمی فضای سبز شاهین شهر را از خطر خشک شدن نجات بخشد.
وی در ادامه افزود: امیدواریم این طرح بتواند گامی موثر برای حفظ و توسعه فضای سبز شاهین شهر برداشته تا شهروندان فهیم شهر بتوانند از این موهبت طبیعی استفاده نمایند.
علی عرب رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر نیز در این آیین ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری بحث جدیدی در سطح کشور است و شهرداری شاهین شهر نیز جزء اولین شهرداری های پیشگام در استفاده از پساب برای فضای سبز شهری بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: امروز نخستین طرح پایلوت تصفیه تکمیلی پساب به روش زیست پالایی بایوجمی در بین شهرداری های کشور توسط سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر و با همکاری شرکت های دانش بنیان به بهره برداری رسید.
عرب گفت : در فاز نخست این طرح با ۱۵ لیتر در ثانیه شبکه شرق شهر را زیر پوشش قرارداده ایم و اگر در نتایجی که بر اساس طرح پایلوت به آن رسیده ایم که کاملاً مثمر باشد کل فضای سبز شاهین شهر را متحول خواهد نمود زیرا این روش منابع خاکی و آبی را هم زمان اصلاح خواهد نمود.
رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر با بیان مزایای این طرح گفت: با اجرای کامل این طرح استفاده از گاز کلر حذف خواهد شد همچنین حدود ۳۰درصد در مصرف آب صرفه جویی ، لجن موجود در پساب حذف و منابع خاک و آب نیز مدیریت صحیح و علمی خواهد شد.
عرب از حمایت ها و راهنمایی های شبانه روزی شهردار و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری تشکر و قدردانی نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهین شهر

    منبع خبر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر یک شهرداری در شهر شاهین شهر و میمه می باشد

      نظرات