برنامه جدید دولت برای مسکن

برنامه جدید دولت برای مسکن

www.BanaNews.irرییس‌جمهور از حل مشکل مسکن به عنوان یکی از ماموریت‌های دولت در زمینه اقتصاد کشور نام برد و گفت: طرح مسکن مهر آغاز کار است و یک مُسکّن محسوب می‌شود و درمان اصلی دولت برای حل مشکل مسکن در راه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود احمدی‌نژاد دیروز در دیدار با کارگران نمونه کشور که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با اشاره به بحث مسکن مهر و تلاش دولت جهت رفع مشکل مسکن تصریح کرد: این کار را نیز دولت با قوت و قدرت ادامه می‌دهد. احمدی‌نژاد با بیان اینکه خوشبختانه اجرای مسکن مهر شروع شده و ان‌شاءالله تا رفع تمام کسری‌ها و عقب‌ماندگی‌ها ادامه پیدا می‌کند، گفت: اما این اول کار است و در واقع اولین کار است، این یک مُسکّن است.

رییس‌جمهور افزود: وقتی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای مخالفت و حرف‌هایی مطرح کردند و باور نمی‌کردند که بتوان این کار را انجام داد، ولی در طول این چند سال بیش از یک میلیون مسکن روستایی ساخته شده است و همان‌طور که گفتم این موضوع مُسکّن است و درمان اصلی در راه است و اعتقاد ندارم که در کشوری با وسعت ایران، مردم باید بروند در خانه‌های ۶۰-۷۰ متری زندگی کنند. می‌شود همه ویلا داشته باشند، به شرطی که درست تنظیم و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت کاذب زمین را باید بشکنیم، گفت: به خاطر سیاست‌گذاری‌های غلط است که قیمت یک آپارتمان ۸۰ متری ۲۰۰ میلیون می‌شود و به خاطر همین سیاست‌های غلط است که فرصت برای سوءاستفاده کسانی که کار نمی‌کنند و می‌خواهند از خلأها سود ببرند، ایجاد می‌شود.

۲ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر متقاضی شغل

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و۶۰۰ هزار شغل ایجاد شد و تلاش می‌شود که امسال نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود، گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی شغل داریم یا این افراد شغل مناسب ندارند و ما پیش‌بینی کرده‌ایم ظرف دو سال ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شود تا ریشه‌ بیکاری خشکانده شود. رییس‌جمهور افزود: یکی از سخت‌ترین صحنه‌ها برای این برادر کوچک شما این است که می‌بینیم یک نفر اهل کار است، ولی فرصتی برای کار و اشتغال پیدا نمی‌کند یا کار می‌کند، ولی به دلیل اشباع بازار حق و حقوق و کرامت آن محفوظ نیست.

رکورد در کار عمرانی

وی با بیان اینکه باید این مشکل را حل کرد و با همت شما امسال و سال آینده در این ارتباط باید به صورت ضربتی و انقلابی عمل کنیم تا جامعه ما به یک جامعه نمونه تبدیل شود، ادامه داد: یک کار دیگری که باید انجام دهیم، مساله عمران و آبادانی است و توجه به زیرساخت‌ها. کشوری که می‌خواهد نمونه باشد باید یک کشور آباد باشد. هر جا عقب ماندگی است بهداشت و گاز نیست و امکانات اولیه برای حرکت نیز آنجا فقر و تبعیض می‌آید، سال گذشته تقریبا یک رکورد در کار عمرانی به جا گذاشته شد و ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط از طرف دولت در ارتباط با زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شد و امسال نیز ۴۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این بخش اختصاص داده شده که امیدواریم در مجلس تغییر چندانی صورت نگیرد و ما فکر می‌کنیم می‌توان ظرف دو سه سال تمام زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

جامعه در تولید و اقتصاد نمونه باشد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جامعه ما باید در تولید و اقتصاد نمونه باشد، گفت: من معتقدم که ما می‌توانیم معادل نیاز وارداتی خود صادر کنیم و حتی بیشتر از آن؛ چرا که استعدادها در کشور ما زیاد است. وی با بیان اینکه باید در تولید کشور جهش ایجاد شود، گفت: حرکت‌هایی در سال گذشته آغاز شد و امسال نیز ما نیازمند جهش هستیم. باید تمام ظرفیت‌ها در کشور فعال شود. هر سازندگی که بخواهد در کشور رخ دهد نیازمند کار است. خمیرمایه آن کار است و ما باید در جهت عدالت و تامین آینده حرکت کنیم.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به چند طرحی که دولت پی‌گیری آن را انجام می‌دهد، به بحث اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ممکن است در جهت اجرای آن در گوشه و کنار ضعف‌هایی باشد، ولی ما باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم و هیچ‌کس ادعای کار بی‌عیب و نقص نمی‌کند. وی گفت: من اعتقاد دارم که ملت ایران در اجرای این کار بزرگ درخشید و نمره اول را در دنیا گرفت.

در ایران گرسنه‌ای وجود ندارد

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی نباید فقر باشد و در جامعه نمونه نباید گرسنه‌ای باشد، یا کسی که نیازمند غذا و پوشاک باشد، گفت: امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم در سرزمین پهناور ایران گرسنه‌ای وجود ندارد. رییس‌جمهور تاکید کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با قوت ادامه پیدا می‌کند و این طرح در جهت عدالت، اقتصاد و بهره‌وری است. حق مردم است و با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به نوزادان

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته بخشنامه ضوابط اجرایی بودجه را ابلاغ کردیم و در پی آن در بخش هزینه‌ بودجه در سال ۸۹ شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کردیم و جا برای صرفه‌جویی باز هم هست، گفت: مناسب است ۲ هزار تای آن را به بچه‌هایی که به دنیا می‌آیند اختصاص دهیم. برای آینده بچه‌ها اختصاص دهیم و همه‌ اینها شدنی است.

بعضی‌ها فقط آیه یاس می‌خوانند

رییس‌جمهور با بیان اینکه بعضی‌ها فقط آیه یاس می‌خوانند، گفت: کسانی که اهل کار نیستند و دوست دارند که سیستم اقتصادی ما معیوب باشد و عادلانه نباشد تا بتوانند دست‌اندازی کنند و ببرند. وی با تاکید بر اینکه باید از ثروت‌هایی که در کشور هست و فرصت‌های خوبی که داریم به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: اینها همه نیازمند کار و تلاش است.

تقدیر از کارگر نخبه

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، در این مراسم با حضور رییس‌جمهور، وزیر کار و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از یک کارگر نخبه که سه بار به عنوان کارگر نمونه کشور انتخاب شده بود از ۱۱ کارگر نمونه، ۶ گروه کاری نمونه و ۶ واحد نمونه تقدیر شد. به دستور رییس‌جمهور به همه افرادی که در این مراسم ‌‌تجلیل شدند، یک دستگاه خودروی پراید اهدا می‌شود.

اشتباه ۱۰ درصدی در ‌آمار اشتغال سال ۸۹

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی نیز طی سخنانی در مراسم تجلیل از کارگران نمونه کشوری با بیان اینکه سال گذشته بیش از هدف‌گذاری که برای ایجاد فرصت‌های شغلی انجام داده بودیم توانستیم اشتغالزایی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات و آماری که به ما از طرف استانداری‌ها اعلام شده بود یک میلیون و ۷۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بودیم که پس از بررسی مجدد مشخص شد که ۱۰ درصد خطا در این اعداد و ارقام اعلام شده وجود داشته که ناشی از تغییر و تحولات بازار کار بوده که با احتساب این ده درصد ریزش در سال ۸۹ موفق به ایجاد بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی شده‌ایم. به گزارش خبرگزاری فارس، وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی دولت در ریشه‌کن کردن بیکاری قطعا نرخ بیکاری از رقمی که مرکز آمار اعلام کرده، الان پایین‌تر خواهد بود.

برنامه‌های دولت جهت تامین معاش کارگران

وزیر کار و امور اجتماعی اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را گامی بلند در جهت توانمندکردن جامعه کارگری دانست و یادآور شد: اجرای طرح مسکن مهر، کارت خرید اعتباری، طرح پوشش بیمه تکمیلی که به‌زودی اجرا خواهد شد، سهام عدالت و بیمه کارگران ساختمانی از جمله برنامه‌هایی است که دولت در جهت تقویت کلی مالی و تامین معاش کارگران دنبال می‌کند. شیخ‌الاسلامی با اشاره به برنامه‌های دیگر دولت همچون تدوین سند ملی کار شایسته، تاسیس سازمان ملی مهارت و نظام ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای که به زودی اجرایی می‌شود، گفت: در حال تدوین نظام جامع اشتغال هستیم که همه این برنامه‌ها نشان از توجه ویژه دولت به جامعه کارگری است.

 

 

    نظرات