بیش از ۱۲ درصد مساحت تهران روی گسل زلزله قرار دارد

بیش از ۱۲ درصد مساحت تهران روی گسل زلزله قرار دارد



رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه طول گسل‌های شهر تهران ۸۸.۵ کیلومتر است مشخصات، نام و ویژگی‌های گسل‌ها را در سه سطح اصلی، متوسط و فرعی تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح نام گسل‌ها و جانمایی آنها در کلانشهر تهرن پرداخت.
بیت‌اللهی با اشاره به اینکه طول گسل‌ها در تهران ۸۸.۵ کیلومتر بوده و مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر است، گفت: تاکنون ۲۳ گسل در مناطق مختلف تهران شناسایی شده است که در مناطق ۲۲ گانه پخش هستند.
به گفته این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گسل های اصلی تهران به نام های گسل نیاوران به طول۱۴ کیلومتر در مناطق ۱ و ۲، گسل لویزان به طول ۲۵ کیلومتر در مناطق ۱، ۳و ۴، گسل شمال ری به طول ۱۵ کیلومتر در مناطق ۱۵، ۱۹ و ۲۰، و گسل جنوب ری به طول ۲۸ کیلومتر در منطقه ۲۰ واقع شده‌اند.
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: گسل‌های متوسط شهر تهران نیز به نام های تلویزیون به طول ۳.۳ کیلومتر در مناطق ۳، ۶ و ۷، گسل ونک پارک به طول ۴.۵ کیلومتر در مناطق ۳ و ۶، گسل داوودیه به طول ۶.۴ کیلومتر در مناطق ۲ و ۳ هستند.
وی در بیان مشخصات، نام و مساحت دیگر گسل‌های متوسط تهران، گفت: گسل جنت آباد شمالی به طول ۲.۱ کیلومتر در منطقه ۵، گسل باغ فیض به طول ۳.۸۵ کیلومتر در منطقه ۲، گسل فرحزاد به طول ۲.۱ کیلومتر در منطقه ۲، گسل عباس‌آباد به طول ۲.۷۵ کیلومتر در منطقه ۳ و ۶، گسل نارمک به طول ۲.۶۵ کیلومتر در منطقه ۴، گسل چیتگر به طول ۵.۳۵ کیلومتر در منطقه ۲۲، گسل طرشت به طول ۶.۵ کیلومتر در مناطق ۲ و ۵ و گسل بلوار کاج به طول ۳.۲۵ کیلومتر در منطقه ۲۲ قرار دارند.
بیت‌اللهی تعداد گسل‌های فرعی شهر تهران را هشت گسل برشمرد و افزود: گسل تخت طاووس به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه ۷، گسل ولنجک به طول یک کیلومتر در منطقه یک، گسل اوین به طول ۱.۶۵ کیلومتر در منطقه ۲، گسل دانشگاه شهیدبهشتی به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه یک، گسل شهرک بوعلی به طول ۱.۴ کیلومتر در منطقه ۲، گسل انقلاب به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه ۳ و گسل تنباکویی به طول ۱.۹ کیلومتر در منطقه ۱۵ قرار دارند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات