پرده‌برداری از تابلوی خیابان جمال‌زاده

پرده‌برداری از تابلوی خیابان جمال‌زاده

امروز طی مراسمی با حضور اعضای شورای شهر اصفهان، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان و داروان جایزه ادبی جمالزاده از "تابلوی خیابان جمال‌زاده"پرده‌برداری می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در این باره با اشاره به رسالت شهرداری اصفهان در بزرگداشت مقام نویسندگانی مانند محمدعلی جمال‌زاده، اظهارکرد: با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان یک خیابان این شهر به نام پدر داستان کوتاه فارسی نامگذاری شد.

احمد رضایی با بیان اینکه لایحه پیشنهادی نامگذاری خیابان جمال‌زاده در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد، افزود: خیابان جمال زاده به نشانی حدفاصل خیابان محتشم کاشانی و حسین آباد که در محدوده شهرداری منطقه پنج اصفهان قرار دارد به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی افزود: این خیابان که چندی پیش افتتاح شده و بدون نام مانده بود، از این پس به نام سید محمدعلی جمالزاده، پدر داستان کوتاه فارسی و آغازگر سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی که متولد اصفهان است، خوانده خواهد شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از نصب و پرده برداری تابلو این خیابان خبر داد و اظهارکرد: امروز ۲۹ بهمن ماه همزمان با برگزاری آیین اختتامیه نخستین جایزه جمال زاده پرده برداری توسط اعضای کمیته نامگذاری و داوران جایزه جمال زاده انجام می‌شود.

محمدعلی جمال‌زاده متولد ۱۲۷۰ در اصفهان (درگذشته ۱۳۷۶ در ژنو) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است که او را پدر داستان کوتاه فارسی می‌دانند. مرحوم جمال‌زاده از معدود فارسی‌زبانان نامزد جایزه نوبل ادبیات است.

از مشهورترین داستان‌های محمدعلی جمال‌زاده می‌توان به «یکی بود، یکی نبود»، «فارسی شکر است»، «هفت‌کشور»، «راه‌آب‌نامه»، «تلخ و شیرین» و «دارالمجانین» اشاره کرد؛ مرحوم سید محمدعلی جمال‌زاده پایه‌گذار و پدر داستان کوتاه به شیوه نوین در ایران بوده است. آثار این نویسنده اصفهانی نه تنها در کشورمان بلکه حتی در سطح بین‌المللی شناخته شده و ویژگی‌های بارز آثار این نویسنده در داستان «فارسی شکر است» به خوبی تبلور یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات