تشکیل جلسه هماهنگی پروژه ۱۴ کیلومتر ساحل سازی در استانداری خوزستان

تشکیل جلسه هماهنگی پروژه ۱۴ کیلومتر ساحل سازی در استانداری خوزستان

جلسه هماهنگی پروژه ۱۴ کیلومتر ساحل سازی از پارک شهروند تا ورودی شیبان در استانداری خوزستان تشکیل شد .

به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز، عالمی نیسی فرماندار شهرستان اهواز، محمدی مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب و تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری و استانی حضور داشتند، شریعتی استاندار خوزستان گفت: باید با هماهنگی همه ارگانها تمام موانع موجود در مسیر احداث پروژه ۱۴ کیلومتر ساحل سازی و تکمیل مسیر امتداد پل ولایت از کوی نفت و جاده علی آباد به بلوار فرودگاه برداشته شود.

شهردار اهواز گفت: بلوارهای ساحلی در دو دهه گذشته نشان دادند که پتانسیل های خوبی در زمینه های ترافیکی، سیما و منظر شهری، ارزش افزوده بیشتر برای اراضی، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، توسعه فضای سبز و... دارند .

کتانباف افزود: قبل از انقلاب اسلامی حداکثر ۲ کیلومتر ساحل سازی در شرق و غرب کارون انجام شده بود که خوشبختانه پس از انقلاب چندین برابر افزایش یافت تا جاییکه در آستانه تکمیل ساحل سازی شرق کارون در محدوده اهواز هستیم .

شهردار اهواز با اشاره به جزییات تکمیل ساحل سازی شرق کارون تصریح کرد: از سال گذشته ۱۴ کیلومترساحل سازی از پارک شهروند تا خروجی زرگان در سه مقطع کلنگ زنی شد که در سه جبهه کاری فعال است. مقطع اول ۳/۸ کیلومتر طول از پارک شهروند تا تاسیسات نفت است که منتظر مجوزات لازم از شرکت نفت هستیم. مقطع دوم به طول ۵/۶ کیلومتر که زیرسازی ۳ کیلومتر آن در مرحله نهایی است و ۲/۶ کیلومتر آن دارای معارضین محلی است که از طریق مراجع قانونی، این موضوع در حال انجام است و نیمی از قطعه سوم نیز به طول۲/۲ کیلومتر رو به اتمام رسیده است .

وی ادامه داد: این پروژه در نهایت به ساحل سازی های شیبان و ملاثانی متصل می شود و رونق آن شهرها را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین در صورت اعطای مجوزات لازم از سوی ارتش و شرکت و نفت، تلاش می شود تا در شش ماهه نخست سال ۹۸ این پروژه به بهره برداری برسد .

کتانباف به بخش دیگر پروژه تکمیل ساحل سازی شرق کارون اشاره و بیان کرد:  تعریض مسیر ساحلی اطراف پارک ربیع و ۱۱ کیلومتر پارک تا مرز شهرستان کارون نیز در حال انجام است .

در ادامه این جلسه مقرر شد شهرداری اهواز پروژه احداث مسیر محدوده مسکونی علی آباد  تا بلوار فرودگاه را با حمایت مالی شرکت مناطق نفتخیز انجام دهد و شرکت نفت نیز اقدام به جابجایی لوله های نفت در محدوده مسیر کند .

همچنین استاندار خوزستان نیز در این جلسه خواستار هماهنگی بین بخشی بین همه ارگانها جهت خدمات دهی بیشتر به مردم شد .

گفتنی است در این دیدار صفری، معاون فنی و عمرانی و عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز حضور داشتند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات