گزارش آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف (چهار شیر)

گزارش آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف (چهار شیر)

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز آخرین وضعیت پروژه  تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف را تشریح کرد.
به گزارش اداره ارتباطات معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز پس از وقفه ای که بدلیل مشکلات اقتصادی در پیشرفت فاز دوم این پروژه اتفاق افتاد، حدود ۳ ماه است که کارگاه فعال و سگمنت های جدید در کارگاه شرکت سابیر ساخته شده اند.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری شهرداری اهواز این است توجه به درخواست شهروندان از خدمت گزاران خود بوده و شهرداری موظف است نسبت به این خواسته یک کار و پروژه بزرگ و ماندگار انجام دهند و بدون شک  یکی از نیازهای مردم برای کاهش و رفع ترافیک این پروژه است که بی تردید اثرگذار و ماندگار خواهد بود.
صفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: پروژه فوق ، بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب ایران بوده که ۱/۵ کیلومتر پل سازی آن صورت گرفته است.
وی از دیگر مشخصات این پروژه را چهار سطحی بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: در این مسیر دیگر چراغ قرمزی وجود نخواهد داشت. این پروژه در بخش اصلی پل از نوع بتن صندوقچه ای پیش ساخته پس تنیده با طول پل سازی به میزان ۵۰۰ متر، در بخش سازه ای پل های طبقاتی از نوع بتنی دال مجوف و با طول ۱۰۰۰ متر ساخته می شود، عرض گذر سواره آسفالتی ۸/۰ متر، عرض پل های طبقاتی ۹/۳ متر است که شامل یک پیاده رو با عرض ۰/۹ متردر یک طرف مسیر و اجرای کل لوپ سازی در تقاطع میدان شهید بندر با طول کلی ۵/۱ کیلومتر و با مساحت ۳۲۰۰۰ متر مربع و تعداد ۳۵۰ عدد شمع بتنی به قطر۱۲۰ سانتی متر و به عمق متوسط ۲۰ متر انجام می گیرد.
محمد صفری افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف شامل مسیرهای L۲۰۰ و L۵۰۰ از میدان نخل به سمت میدان فرودگاه و محور میدان خلیج فارس (دروازه) به سمت میدان نخل در دستورکار قرار دارد که نصب پایه ها در حال انجام است. همچنین تولید قطعات عرشه اخیراً شروع شده و امیدواریم که تا ماههای آینده محور L۲۰۰ را به بهره برداری برسانیم.
معاون فنی و عمرانی در پایان گفت: هم اکنون سگمنت های محورL۲۰۰ در حال نصب هستند وپیشرفت فیزیکی آن ۶۰ درصد است.
گفتنی است مسیر پل L۱۰۰ تقاطع شهید کجباف ساخته شده و هم اکنون در   حال بهره برداری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات