شورای شهر اختیار قراردادهای جذب سرمایه‌گذار را به شهردار شیراز واگذار کرد

شورای شهر اختیار قراردادهای جذب سرمایه‌گذار را به شهردار شیراز واگذار کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه با لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر تهاتر مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی از طریق اوراق تسویه خزانه نوع دوم و افتتاح حساب نزد بانک‌های عامل و تهاتر مطالبات و بدهی به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال موافقت کردند .

با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود به منظور تهاتر مطالبات از دستگاه‌های اجرای از طریق اسناد تسویه خزانه نوع دوم تا سقف ۵ هزارمیلیارد ریال نسبت به تسویه بدهی شهرداری و تهاتر بدهی‌های بانکی و افتتاح حساب نزد بانک های عامل(صادرات، آینده، شهر، سپه، کشاورزی و...) اقدام کند .

در این جلسه «حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز گزارشی از روند افتتاح پروژه.های دهه فجر ارائه کرد .

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر تمدید واگذاری اختیارات انعقادقراردادهای سرمایه گذاری به شهرداری شیراز در کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری بررسی و نظر کمیسیون سرمایه‌گذاری به شرح ذیل تصویب شد :

به شهرداری اختیارات قانونی جهت انعقاد انواع قراردادهای سرمایه گذاری و مشارکتی از جمله مشارکت مدنی، مشارکت شرکتی و مشارکت قراردادی، BOT و BOLT به نحوی که اورده شهرداری(شامل قیمت زمین و عوارض متعلقه)حداکثر تا مبلغ پانصد میلیارد ریال باشد تفویض می شود در این صورت پس از تصویب هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری و تایید شهردار به صورت فراخوان عمومی جهت انتخاب سرمایه گذار اقدام می‌شود که پس از انتخاب سرمایه‌گذار، شهردار وفق مقررات قانونی نسبت به انعقاد قرارداد با شریک سرمایه‌گذار اقدام کند، همچنین در مورد پروژه‌های مازاد بر پانصد

میلیارد ریال، اخذ مجوز و تاییدیه ازشورا الزامی است

همچنین همه پروژه‌های سرمایه گذاری که تا تاریخ تصویب این مصوبه در بودجه سنواتی ارائه و سهم شهرداری و به تایید شورای اسلامی شهر رسیده است انتخاب شریک و سرمایه‌گذار به صورت فراخوان عمومی و یا بر اساس این ماده واحده بلامانع است .

همچنین به شهرداری اجازه داده می‌شود به منظور جلب و جذب شریک و سرمایه گذار برای انجام پروژه‌های مشارکتی با سرمایه گذاران مورد وثوق و با تجربه و دارای تجارب کافی مذاکره وتوافق نامه مبادله و برای انجام ترک تشریفات فراخوان با مستندات و توجیهات لازم به شورای اسلامی شهر ارسال کند و پس از تصویب شورا واگذاری بلامانع است .

در این جلسه همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ، شهرداری شیراز مکلف است گزارش پیشرفت عملکرد مصوبه را به صورت فصلی به شورا ارائه کند و مدت اعتبار این مصوبه تا پایان سال ۹۸ باشد. به منظور ارائه راهکارهای رفع موانع سرمایه گذاری، مقرر شد جلسات هم اندیشی سه جانبه شهرداری، شورای اسلامی شهر و سرمایه گذاران ارائه شود .

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین طرح یک فوریتی اصلاح نحوه وصول عوارض و خدمات فعالیت های گردشگری در راستای توسعه صنعت گردشگری شیراز موافقت کردند و این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات