شهر برای نوروز آماده شود

شهر برای نوروز آماده شود

رییس شورای اسلامی شهر کرمان  در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که شب گذشته با حضور  اکثر اعضای این شورا برگزار شد، با تسلیت شهادت مظلومانه‌ی ۲۷ نفر از مرزداران غیور  کشور در حمله انتحاری در استان  سیستان و بلوچستان و آرزوی بهبودی برای مجروحان این حادثه،  ۲۷ بهمن سالروز شهادت حجت‌الاسلام علی  ایرانمنش مدیر کل وقت آموزش و پرورش کرمان را گرامی داشت.

شهر کرمان باید به نحو شایسته و در خور شان برای نوروز آماده شود

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، وی در این نشست که به تصویب نهایی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد چند نامه رسیده اختصاص داشت، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ، شهر باید برای مهمانان نوروزی و شهروندان ، به بهترین وجهی آماده و مهیا شود.

فرشاد،  از شهرداری خواست حداکثر تا ۱۰ اسفند برنامه‌های خود را برای ایام نوروز  به شورا ارائه دهد تا شورای اسلامی شهر در جریان برنامه‌های شهرداری قرار گرفته و در صورت ضرورت در کنار کارشناسان و مدیران شهری قرار گیرد.

فرشاد با بیان اینکه همه تلاش شورا و شهرداری بر این بوده که لوایح عوارضی، قانونی و علمی باشد و تبعیضی در آن وجود نداشته باشد، گفت: به همین دلیل  ماه‌ها کار کارشناسی انجام شده است تا نتیجه یک کار جامع، علمی، قانونی و کارشناسی شده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: در این راستا همه اعضای این شورا و شهردار و کارشناسان مرتبط شهرداری تلاش کردند برای مواردی که محاسبه عوارض پروانه جهش داشت، به گونه‌ای عمل کنند که اجحافی به مردم نشود.

وی افزود: اما برای محاسبه عوارض نوسازی مبنا ارزش معاملاتی است که بر اساس قانون وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور به دستگاه‌های مختلف و شهروندان ابلاغ می‌کند. بنابراین شورای اسلامی شهرها دخل و تصرفی در این موارد ندارند.

فرشاد گفت: با این حال از سایر استان‌ها استعلام می‌کنیم و اگر راه حل قانونی برای تعدیل وجود داشته باشد، آن را اعمال می‌کنیم تا به نفع مردم کار شود.

تقدیر از شهرداری به دلیل رفع آبگرفتگی معابر در اسرع وقت

منصور ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان  نیز در این نشست، از شهرداری کرمان و به خصوص معاون خدمات شهری و همکارانشان به خاطر زحمات و خدماتی که در خصوص جمع آوری آب‌های حاصل از بارندگی چند روز اخیر شهر کرمان و رفع آبگرفتگی معابر در اسرع وقت انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

ایرانمنش گفت: از آنجا که ضریب کاهنده  لوایح عوارضی فرستاده شده از سوی شورا به فرمانداری، به دلایل قانونی حذف شد و به دلیل وضعیت اقتصادی فعلی جامعه، برای کاهش فشار مالی شهروندان، شورا بایستی به این مساله ورود کرده و برای تعدیل لوایح عوارضی با شورای عالی استان وارد مذاکره شود و با اختیارات شوراها، در این زمینه  چاره ای بیندیشد.

وی افزود: گرچه شورا دخل و تصرفی در افزایش عوارض نوسازی که بر مبنای ارزش معاملاتی است که  وزارت دارایی ابلاغ می‌کند، ندارد اما باید به گلایه‌های مردم در این خصوص رسیدگی کند.

تقدیر از شهرداری برای ساماندهی ورودی‌های شهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: اقدامات شهرداری کرمان برای اصلاح و ساماندهی ورودی‌های شهر از جمله ورودی جاده‌ی زرند که بعد از مدت‌ها تعریض معابر و  آسفالت آن اصلاح و اجرا شد، قابل تقدیر است.

حسین چناریان با بیان اینکه ساماندهی ورودی جاده ماهان نیز خوب انجام شده است از انجام اقدامات شهرداری جهت مناسب و  زیباتر شدن ورودی باغین نیز تشکر کرد.

وی گفت: بایستی برای خط‌کشی معابر و نصب تابلوهای ترافیکی، اصلاح و شست‌و شوی تابلوهای ترافیکی موجود علاوه بر کارهایی که انجام شده، با توجه به نزدیکی به ایام عید، به طور ویژه تلاش شود.

نامگذاری برخی کوچه‌ها به نام شهیدان معزز

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست از تقدیر از بانوان شهرداری همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

زهرا ایرانمنش همچنین  از نامگذاری تعدادی از معابر شهر کرمان خبر داد و گفت: کوچه محل سکونت شهید معزز عباس نیک ورز واقع در سه راه فرهنگیان بولوار معلم (کوچه شماره ۱۶) به نام این شهید، نامگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه یک خیابان فاقد نام در شهرک خواجو به نام همایون کرمانی نام گذاری می‌شود، ادامه داد: کوچه شماره ۱۸ پروین اعتصامی به‌نام شهید معزز حبیب الله محمدیان پور نجیب و هم چنین کوچه شماره ۱۵ پروین اعتصامی بنام شهید معزز مسعود محمدیان پور نجیب نامگذاری شود.

ایرانمنش با اشاره به پیوستن کرمان به شهرهای  دوستدار کودک تصریح کرد:  مقرر شد دبیرخانه دایم شهر دوست‌دار کودک معاونت معماری و شهرسازی شهرداری با ریاست شهردار کرمان باشد و از حضور اساتید دانشگاه نیز بهره برده شود.

وی محوریت این شهر را شهرداری کرمان با حضور نمایندگان شورا ذکر کرد و ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی به خصوص آموزش‌های فرهنگ شهروندی اولویت این شهر است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شهرداری خواست بازارچه‌ی ابوذر را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کند.

فضای سبز  املاک در همان ابتدای بازدید ماموران شهرداری برای تفکیک و یا ساخت و ساز تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با حضور دکتر نیکویی در سمت معاون خدمات شهری شهرداری، جلسات کمیسیون ماده ۷ که کلیه موارد مربوط به فضاهای سبز شهری و وظایف شورا و شهرداری در آن گنجانده شده است،  مرتب برگزار شده و به وظایف خود عمل می‌کند.

رامین ارجمند کرمانی  تصریح کرد: در کمیسیون معماری شورا مصوب کردیم که با توجه به اهمیت حفظ و گسترش فضای سبز، ماموران بازدید شهرداری که در این طرح،حکم ضابطین قضایی را دارند، در همان ابتدای امر بازدید برای تفکیک یا دادن پروانه‌های ساختمانی، گزارشی از وضعیت و تعداد درختان عرصه‌ی مورد درخواست و نیز معابر پیرامون عرصه را ارائه دهند تا تکلیف فضای سبز همان ابتدای کار معلوم شود.

وی این مصوبه را مورد تایید کمیسیون متبوع خود دانست و از اعضای شورا خواست که موافقت یا مخالفت خود را ارائه دهند که با موافقت همه‌ی اعضای حاضر به تصویب رسید.

برای جذب گردشگر، زیرساخت‌ها باید توسعه یابند/ راهنمایان گردشگری تورهای خارجی و داخلی،  بایستی  بومی باشند

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف کرمان نیز در این نشست گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و ورود سیل  گردشگران به شهر کرمان، بایستی شهرداری برنامه‌های متنوع و جامعی را تدارک دیده و اجرا کند.

سید محمد رضا معین زاده میرحسینی افزود: با صحبت‌هایی که با شهرداری شده خوشبختانه در حال پیگیری و انجام کارهای خوبی برای این ایام هستند.

وی تاکید کرد: همچنین بایستی ورودی شهر کرمان از سمت باغین با گلکاری و اصلاحات، زیباسازی و آماده شود تا منظره ورودی شهر شایسته شهر باشد.

وی به اقدام خوبی که اتاق بازرگانی کرمان با همکاری استانداری و شهرداری، کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر  و میراث در خصوص دعوت از فعالان حوزه‌ی گردشگری چین به کرمان انجام داد، اشاره کرد و گفت: طی این دعوت، فعالان حوزه‌ی گردشگری از اماکن تاریخی و گردشگری شهر کرمان بازدید کردند.

وی ادامه داد: بعد از این بازدید، تفاهنامه‌ای با این فعالان، برای جذب گردشگر بیشتر از چین و دیگر موارد امضا شد.

میرحسینی خاطرنشان کرد: کرمان ظرفیت بالایی برای  جذب گردشگر دارد اما برای این امر، نیازمند توسعه زیر ساخت‌ها در زمینه‌ی حمل و نقل، ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره  و ... است.

وی با بیان اینکه از  میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری استان می‌خواهیم برای جذب گردشگر بیشتر و جدی‌تر تلاش کنند، ادامه داد: خواسته گردشگران استان این است که راهنمای تور کرمانی برای تورهای کرمان قرار داده شود چرا که راهنمایان گردشگری که از استان‌های دیگر  با تورهای گردشگری می‌آیند، اطلاعات جامع و کاملی از کرمان ندارند و این امر مناسب یک لیدر تور بومی است.

شهرداری برنامه‌های سال آتی خود را همراه با بودجه ارائه دهد

مشرفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست خواستار ارائه برنامه‌های شهرداری تا پایان این دوره از شورای شهر شد و گفت: برای تصویب بودجه امسال،  شهرداری برنامه‌های سال آتی خود را همراه  بودجه به شورا بفرستد.

وی خواستار توضیحاتی در خصوص درختان جایگزین نارون‌های بلوار از معاون خدمات شهری شهردار در این نشست شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: مبنای اخذ هر گونه عوارض در شهرداری‌ها، ارزش معاملاتی است که از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی محاسبه و به همه سازمان و ارگان‌ها ابلاغ می‌شود.

علی خدادادی افزود: بر این مبنا، متاسفانه دارایی این مبلغ را افزایش داده که باعث نارضایتی از شهرداری می‌شود در حالی که شهرداری این کار را انجام نداده است. بنابراین همه مسئولان ارشد استان و شورای شهر باید در این خصوص کاری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح احیا و اصلاح فضای سبز بلوار جمهوری اشاره و از شهرداری به دلیل این اقدام تشکر کرد.

خدا دادی افزود: سربرداری و جوان سازی درخت‌های نارون، فقط تا چند سال آینده جواب می‌دهد، بنابراین کاشت درختان و درختچه‌های جدید در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفته است.

برای جایگزینی درختان نارون بلوار جمهوری، مطالعات کارشناسی شده خاک، نوع گیاه و تناسب آب و هوایی انجام شده است

معاون خدمات شهری شهردار نیز در نشست عمومی شورا در پاسخ به موارد مطرح شده در حوزه‌ی شهرداری گفت:  پیگیری های لازم جهت تحویل بازارچه ابوذر صورت گرفته است اما این بازارچه اکنون با مشکلات قضایی همراه است و قرار است به زودی تحویل شهرداری شود.

مهدی نیکویی ادامه داد: پس از تحویل  این بازارچه که احتمالا ۲۰ اسفند ماه خواهد بود، برای فعالیت در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

وی  در بخش دیگر صحبت‌های خود در خصوص درختان نارون بلوار جمهوری که دچار آفت‌زدگی هستند، افزود:  این درختان را علی‌رغم آفت زدگی به خاطر حس نوستالژی که برای اکثر کرمانی‌ها دارند نمی‌توان به یک باره قطع کرد، بنابراین مجبور به سربرداری آنها شدیم که این کار هم فقط چهار پنج سال می‌تواند آنها را حفظ کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل بایستی اقدامی اساسی صورت گیرد که در این راستا جلسات متعددی با مسئولان مرکز مطالعات کشاورزی و اساتید دانشکده‌های کشاورزی برگزار کردیم و در نهایت علاوه بر انجام مطالعات آب و خاک، چندین نوع درختچه و گیاه که متناسب و سازگار با آب و هوای کرمان بودند، مشخص شد.

نیکویی  ادامه داد:  بعد از این مطالعات تاکنون از سمت فرودگاه تا چهارراه فرهنگیان را چاله‌هایی به عمق ۲ تا سه متر حفر کرده و خاک جدید و مناسب ریخته‌ایم و صد متر به صدمتر درختچه‌های متفاوتی را کاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه  عملیات کاشت درختچه ها در دو طرف رفوژ وسط بولوار جمهوری در حال انجام است، تصریح کرد: بعد از رویش این درختچه‌ها و سبز شدن فضا درختان جایگزین نارون‌ها در وسط بلوار نیز کاشته می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در انتخاب کارشناسی شده‌ی این درختان، اقلیم، کوتاهی و بلندی درختان انتخاب شده در کنار هم و نیز خزان پذیری آنها در نظر گرفته شده است.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۵۲۱۰.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۹۶۵.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات