تغییر خط تولید بخشی از تولیدکنندگان آجر و بلوک

تغییر خط تولید بخشی از تولیدکنندگان آجر و بلوک

www.BanaNews.irرئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با بیان اینکه برخی از انجمنهای صنفی تولید کنندگان آجر و بلوک به این مرکز مراجعه کرده اند، گفت: این انجمنها با کمک مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن خط تولید خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمود فاطمی عقدا در گفتگو با مهر درباره اختصاص یارانه به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی پرمصرف گفت: یارانه به این شرکتها مشکلی ایجاد نمی کند و به هرحال صنعت باید سرپا نگه داشته شود.

وی افزود: نباید با حذف یارانه ها موجب تعطیلی صنعت شد، زیرا این مساله به اشتغال لطمه می زند و سرمایه گذاران را با مشکل مواجه می کند.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تصریح کرد: این تولیدکنندگان می توانند با تغییر خط تولید خود و استاندارد سازی در محصولات تولیدی به سمت تولید محصولات کم مصرف و استاندارد پیش بروند.

معاون وزیر مسکن وشهرسازی اظهار داشت: اختصاص یارانه به این تولیدکنندگان تناقضی با برنامه های وزارت مسکن برای تولید محصولات استاندارد ندارد و این تولیدکنندگان می توانند با تولید آجرهای پیش ساخته و نماهای سبک، خط تولید خود را تغییر دهند.

فاطمی عقدا افزود: برخی از انجمنهای صنفی رایزنی هایی را با مرکز داشتند تا تولیدات خود را به سمت کم مصرف و استاندارد و مصالح نوین تغییر ندهند.

به گزارش مهر، ۳۱ درصد از انرژی در بخش صنعت مصرف می شود که از این میزان، ۲۱ درصد به آجر اختصاص دارد که رقم بسیار بالایی در مصرف انرژی محسوب می شود.

در حال حاضر حدود ۷ هزار کارخانه با تولید ۵۰ میلیون تن آجر در کشور فعالیت می کنند که حدود ۴ میلیارد لیتر معادل نفت کوره مصرف انرژی دارند. پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دولت به ازای هر لیتر نفت کوره ۵۰ تومان به تولیدکنندگان این بخش یارانه می دهد.

 

 

 

    نظرات