استحصال انرژی از زباله های شهری منبع درآمد پایدار برای شهرداری ارومیه

استحصال انرژی از زباله های شهری منبع درآمد پایدار برای شهرداری ارومیه

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استحصال انرژی از زباله های شهری بعنوان یک از منابع درآمد پایدار برای شهرداری از اهمیت بی شماری برخوردار است .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حسین پناهی بیان کرد:  تفکیک زباله و بازیافت آن و استحصال انرژی از زباله بعنوان یکی از منابع درآمد  پایدار برای شهرداری ارومیه  از اهمیت بی شماری برخوردار است و همچنین اصلاح روند در زمینه بازیافت زباله باید در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

به گفته وی در حال حاضر زباله بعنوان طلای کثیف مطرح است و بیشتر شهرداری های کشور بهره برداری لازم را از طلای کثیف را انجام می دهند و هرچه قدر بتوانیم از طلای کثیف بعنوان استحصال انرژی پاک استفاده کنیم می توانیم درآمد پایدار را برای شهرداری ارومیه  را رقم بزنیم .

پناهی گفت:  باید تلاش کنیم تا از سیستم سنتی خارج و بسوی فن آوری مدرن در مدیریت پسماند حرکت کنیم و تبدیل آن به انرژی پاک میتواند موثر باشد و لذا باید به دنبال تدابیر لازم و جدید باشیم.

وی با اشاره دوباره به اهمیت استحصال  از پسماند و نخاله های ساختمانی و نگاه ویژه شهرداری  به این مهم ، اظهار کرد:   سیاست گذاری و سرمایه‌گذاری ها در این بخش نیز با اهمیت است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه مشکلات محل نخاله فعلی در کوههای الله اکبر برای محیط زیست شهری و ساکنان امیریه را مورد توجه جدی قرار داد و نسبت به جمع آوری این محل بر اساس مصوبات تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات