۱۳۰ میلیارد تومان هزینه سالانه نگهداشت کاشان

۱۳۰ میلیارد تومان هزینه سالانه نگهداشت کاشان

سعید ابریشمی‌راد در جلسه شورای اداری کاشان، در خصوص پویش مردمی پرداخت عوارض با شعار «حالا نوبت ماست» اظهار کرد: این پویش حرکتی عمومی و اجتماعی برای مشارکت بیشتر در آبادانی شهر است.

وی با بیان اینکه تمامی اتفاقاتی که قرار است در اجتماع شکل بگیرد در ظرفی به نام شهر رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: در تعالی شهر  بُعد مادی و کالبد و بعد معنوی به معنای روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

به گفته وی، بیشترین خدمات دهی در شهرها به عهده شهرداری‌هاست و مهم ترین مسئله در مدیریت شهری مقوله نگهداشت شهر است.

شهردار کاشان افزود:  محدوده خدمات رسانی در شهر بالغ بر ۶ هزار هکتار است که اقلیم خاص، عدم وجود بافت متراکم شهری و تراکم جمعیت پایین، کاشان را به یکی از گران‌ترین شهرها در مبحث نگهداشت تبدیل کرده است.

ابریشمی راد تصریح کرد: نگهداری شهر کاشان در سال بالغ بر۱۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد و این در حالی است که از سال ۱۳۶۲ عملا شهرداری ها از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند.

وی یادآور شد: ۱۰۴هزار پلاک یا به اصطلاح پارسل شهری در کاشان موجود و عوارض نوسازی در هر پلاک زیر۱۰۰ هزار تومان است که اگر تمام آن در سال پرداخت شود تنها نیمی از هزینه رُفت و روب را می توان با آن پرداخت کرد.

سکاندار مدیریت شهری، با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ میلیارد هزینه رفت و روب،  ۵ میلیارد پرداخت یارانه برای استفاده مردم از اتوبوس، ۱۷ میلیارد هزینه خدمات آتش نشانی و ایمنی است، عنوان کرد: به منظور تامین روشنایی پارک ها و میادین ماهانه به طور متوسط ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می شود و  همچنین در سال سپری شده، ۲۵ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر کاشان و ۹ میلیارد هزینه بلوک فرش و جدول گذاری شده است.

ابریشمی راد افزود: هزینه راهسازی در سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد بوده و شهرداری کاشان ۳۳میلیارد تومان برای بازگشایی معابر و آزاد سازی هزینه کرده است.

وی، تاکید کرد: مردم کاشان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان عوارض در قالب نوسازی، خودرو و اصناف به شهرداری بدهکارند و به طور متوسط شهروندان پنج سال است که عوارض نپرداخته‌اند.

شهردار کاشان، با بیان اینکه بسته تشویقی پرداخت عوارض فرصتی استثنایی برای شهروندان است که می‌توانند با پرداخت عوارض خود از تخفیف های ویژه بهره مند شوند گفت: شهر موجودی زنده است  و ما باید کاری کنیم که مردم به موضوع شهر و نگهداری آن توجه کنند.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر و رفتار پلید مزدوران استکبار، متذکر شد: با هر قطره خونی که از این شهیدان ریخته می‌شود مسئولیت ما در قبال مردم بیشتر خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات