پردیس هنر آبشار بزودی به بهره برداری می رسد

پردیس هنر آبشار بزودی به بهره برداری می رسد

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از پایان عملیات عمرانی بوستان پردیس هنر خبر داد و گفت: پروژه بوستان پردیس هنر یکی از پروژه های شاخص شهرداری اصفهان است که به واسطه نوع خاص طراحی آن در حاشیه زاینده رود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

ایرج مظفر اظهار کرد: با احداث شهر رویاها حضور شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود در شهر بازی آبشار کم رنگ شد از همین رو شهرداری اصفهان، احداث بوستان پردیس هنر را در منطقه شش شهرداری اصفهان در خیابان آبشارسوم، جنوب پل تاریخی شهرستان، محل سابق شهربازی آبشار در دستور کار خود قرار داد که در این راستا با پیگیری‌های فراوان و طی مراحل قانونی موفق به توافق با بهره برداران شهربازی شدیم.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال ۹۵ عملیات عمرانی پردیس هنر آغاز شد ادامه داد: ۷۰ درصد از عملیات اجرایی این پروژه در یکسال اخیر انجام شد و هم اکنون این پروژه به صورت صد در صد تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان هزینه عملیات اجرایی ابنیه، طراحی، نظارت و تاسیسات این پروژه را بالغ بر۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: مساحت کل پروژه در حدود ۸۰ هزار مترمربع شامل پارکینگی به مساحت ۶۲۰۰ مترمربع ، آمفی تئاتر روباز به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع، آبنمای مرکزی و برج آبنما به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع، آبشار و برکه های حاشیه زاینده رود به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع، فرش گل به مساحت شش هزار مترمربع ، فضای سبز به مساحت ۴۳ هزار و ۴۳۰ مترمربع و سایر فضاها به مساحت ۱۷ هزار و۵۷۰ مترمربع است.

مظفر در خصوص بخش‌های مختلف این پروژه گفت: پروژه شامل قسمت‌های مختلفی از جمله آبشار مصنوعی است که از میان سنگ‌های بزرگ کنار خیابان به سمت جوی آب پایین آن سرازیر می‌شود همچنین در پیاده رو کنار بوستان نیز چندین برکه وجود دارد که آب جوی از آن عبور می‌کند. برای گذر از این برکه ها پل‌های چوبی پیش‌بینی شده تا بازدیدکنندگان حس عبور از روی آب را نیز تجربه کنند.

وی ادامه داد: در قسمتی از بوستان، سازه چوبی زیبایی قرار گرفته که دور تا دور آن را گل‌های بالارونده احاطه کرده است؛ در قسمت انتهایی این بوستان، زمینی با طرح های اسلیمی پوشیده از گل وجود دارد. در کنار آن نیز برکه ای بزرگ قرار دارد که آب از آبشار بالایی به آن سرازیر می شود. در قسمت کناری بوستان در کنار پیاده رو، قسمتی به گل رز اختصاص داده شده همچنین در کنار مناظر طبیعی آمفی تئاتری برای برگزاری همایش‌های مردمی با ظرفیت بیش از ۳۵۰۰ نفر احداث شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در قسمت میانی این بوستان آبنمای نامنظمی قرار دارد که دور تا دور آن را آلاچیق‌های به هم پیوسته‌ای احاطه کرده است؛ نورپردازی‌های ویژه ای نیز در قسمت‌های مختلف اجرا شده که زیبایی این بوستان را دو چندان کرده و می‌توان جهت اجرای نمایش، برگزاری جشن‌ها و مراسم ویژه از آن استفاده کرد؛ همچنین در مرتفع ترین نقطه بوستان، یک برج فلزی با پوشش چوب به ارتفاع  ۱۵ متر قرار دارد که دارای چشم انداز زیبایی است و افراد می‌توانند در قسمت فوقانی آن نظاره‌گر طبیعت زیبای بوستان باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، این مجموعه دارای قسمت های دیگری همچون سایت بازی کودکان، سرویس بهداشتی، پارکبانی و بخش مدیریت نیز هست.

مظفر خاطرنشان کرد: در طراحی و اجرای پروژه بوستان پردیس هنر رعایت کامل اصول مهندسی و کیفیت اجرا مورد توجه قرار گرفته است که از جمله آن می توان به طراحی ورودی‌ها، خوانایی و هویت‌مندی، الگوی کاشت درختان و پوشش گیاهی، فضای پارکینگ، مصالح مورد استفاده برای کف سازی، در نظر داشتن نیازهای گروه‌های خاص اجتماعی مانند زنان، کودکان و معلولان، طراحی فضاهای تفریحی و ورزشی پارک نام برد؛ این پارک به یکی از زیباترین پارک‌های شهری ایران تبدیل می‌شود و از این نظر در اصفهان منحصر به فرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: از دیدگاه برنامه‌ریزی شهری ایجاد چشم اندازهای زیبا در فضاهای عمومی شهر نقش بسزایی در سلامت روحی روانی و نشاط عمومی شهروندان دارد؛ با ایجاد جامعه ای با نشاط، فضای شهری به محلی امن برای گسترش ارتباطات سالم اجتماعی با تعلق خاطر افراد به شهر و محل زندگی و بالا بردن ضریب امنیت روانی جامعه تبدیل می‌شود از این رو انتظار می رود با احداث و بهره برداری از پردیس‌های فرهنگی هنری مانند بوستان پردیس هنر شاهد سرزندگی بیشتر شهر و شهروندان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات