رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: مجموعه بین‌الحرمین برای گردشگران آماده سازی می‌شود

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: مجموعه بین‌الحرمین برای گردشگران آماده سازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» گفت: طراحی شهر باید به گونه‌ای باشد که برای مردم دلپذیر و نشاط‌آور باشد .

امامی افزود: در راستای پر کردن فضای خالی مجتمع تجاری بین الحرمین و جذاب تر کردن فضا برای گردشگران و زوار الحاق بخشی از کاربری‌های بین الحرمین به کاربری‌های خدماتی با طراحی شهر بازی فکری در سطح استانی و ملی، ایجاد فضای مناسب برای خانواده و همچنین بالابردن امنیت در محدوده‌ی بافت قدیم در نظر گرفته شده است .

وی بر ایجاد زمینه کسب و کار برای سرمایه گذاران و اشتغالزایی تاکیدکرد وافزود: کلیات این طرح تصویب شد و مقرر شد کمیسیون به منظور بررسی بیشتر این طرح، از مجتمع بازدید کنند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت اجرای این طرح با در نظر گرفتن مطالعات کارشناسی تاکید کرد و گفت: این طرح باید با ذوق، هنر و رضایت مردم همراه باشد .

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورا گفت: در این کمیسیون، هدفهای عملیاتی در برنامه ۵ساله سوم توسعه شهر شیراز نیز بررسی شد .

امامی ادامه داد: در زمینه کالبدی وشهرسازی، جذابیت سطح شهر باید در بافت فرسوده و بافت جدید در نظر گرفته شود .

وی با اشاره به نبود میدانی برای تعامل مردم در شیراز افزود: باید در راستای تحقق این مهم، تنها به مباحث ساختمان سازی توجه نشود و ابعاد نرم افزاری را نیز برای دلپذیر شدن شهر مدنظر قرار داد .

امامی خاطر نشان کرد: افزایش سطح حفظ و احیای باغ ها به عنوان هدف عملیاتی بررسی شد و میزان حفظ و احیا باغ‌های قصردشت به عنوان شاخص ان درنظر گرفته شد .

۱. وی از افزایش سطح فضاهای شهری به عنوان هدف عملیاتی یاد کرد و افزود:مقرر شد در شاخص این هدف عملیاتی تعاریف تفکیک و احکام شاخصها تعیین شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات