جلسه هماهنگی شهردار، اعضای شورا و پیمانکاران در آستانه سال نو

جلسه هماهنگی شهردار، اعضای شورا و پیمانکاران در آستانه سال نو

به گزارش تیم رسانه ای اخبار مدیریت شهری تاکستان، جلسه هماهنگی پیمانکاران شهر در حوزه عمرانی و خدمات شهری برای حل مشکلات فی مابین و تسریع در کارها و کیفیت پروژه ها با حضور حسین بهزادپور شهردار تاکستان، مهندس صیاد رحمانی ریاست شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری و پیمانکاران در مورخه ۹۷/۱۱/۲۹ در محل جلسات شورای اسلامی شهر تاکستان برگزار گردید .

در این جلسه که دو طرف به طرح و تشریح مشکلات و دغدغه های خود پرداختند پس از شنیدن صحبت های پیمانکاران، معاونین شهردار و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر، حسین بهزادپور ضمن تشکر از حضور اکثر پیمانکاران و پیشنهاد خوب اعضای شورا جهت تشکیل این جلسه، خاطرنشان کرد: ما به همت و مساعدت همه شما پیمانکاران به جهت وجود تعداد زیادی از پروژه ها و کارهای نیمه کاره در ماه حساس اسفند نیاز ویژه ای داریم. انتظار این است که در آستانه سال نو و فرا رسیدن بهار، شهر از یک نظافت عمومی و منظر بصری مناسبی برخوردار شود و مجموعه مدیریت شهری آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران باشند چرا که در این روزها عملکرد مدیریت شهری بیش از ایام دیگر مورد قضاوت و ارزیابی شهروندان و میهمانان این شهر قرار می‌گیرد و انجام کارها باید با جدیت، کیفیت و عِرق و تعصبِ ویژه ای پیگیری و انجام شود .

بهزادپور افزود: در حوزه ی فضای سبز در این یک ماه باید کارهای ویژه، خلاقانه و کیفی صورت بگیرد و از انجام کارهای تکراری پرهیز شود که البته حتما جلسه جداگانه ای در این خصوص خواهیم داشت. در حوزه رُفت و روب و امانی نیز انتظار این است که نهایت همکاری و مساعدت با مجموعه مدیریت شهری صورت پذیرد. انتظار این است که پیمانکاران و شهرداری باید با درک متقابل و با دلسوزی و تعهد در روزهای سخت کنار یکدیگر بایستند و مجموعه مدیریت شهری نیز علیرغم مشکلات فراوان در حوزه منابع مالی همیشه سعی داشته در جلب رضایت پیمانکاران از هیچ کوششی دریغ ننماید .

شهردار تاکستان یادآورد شد: نیمه کاره ماندن بسیاری از پروژه ها و وجود مشکلات عدیده در جای جای شهر برای مجموعه مدیریت شهری بسیار بد است. البته بخش مهمی از این مشکلات مربوط به ترانشه ها و انجام پروژه های اداره آبفاست چرا که ما در سال ۹۷ کمک کردیم ۴۰ کیلومتر حفاری در شهر اتفاق بیافتد. به جای اینکه هر ساله ۵ کیلومتر ۵ کیلومتر این کار را دنبال کنیم با توجه به تعهد فی مابین پیگیر اجرای آن شدیم و حالا می‌توانیم برنامه ریزی مناسبی برای قسمت هایی که پروژه ی حفاری در آنجا صورت گرفته داشته باشیم .

بهزادپور در ادامه تاکید کرد: تمامی مسئولان و مدیران مدیریت شهری و پیمانکاران باید بند به بند به قوانین مربوط به مسائل کاری خود و قراردادها مسلط باشند. بسیاری از مشکلات مربوط به پرداخت ها متوجه نواقص مدارک و قرارداد و عدم تسلط بر قوانین است و مسئول مالی نمی‌تواند بدون دریافت کامل اسناد و مدارک و رعایت کامل تشریفات، ریالی پول به پیمانکاران پرداخت نماید. حاکم بین مدیریت شهری و پیمانکاران تنها و تنها قانون است. هیچ پیمانکاری حق ندارد بدون قرارداد کار انجام داده و هیچ ناظری حق ندارد بدون قرارداد دستورکاری به پیمانکار بدهد حتی کوچکترین ِ کارها بدون رعایت تشریفات غیرقانونی است و اسناد مالی را با مشکل مواجه خواهد کرد و مسئول امور مالی از پرداخت هرگونه پول به پیمانکار طبق قوانین خودداری خواهد نمود .

شهردار تاکستان افزود: متاسفانه در یک سال گذشته سخنانی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه برخی مسئولین پروژه ها را به هرکسی که دلشان میخواهد واگذار می نمایند. یکبار برای همیشه و برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی را پیرامون این زمزمه ها در حضور پیمانکاران و اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری ارائه میدهم. ما در شهرداری برابر قوانین سه نوع کار، خرید و پروژه داریم. در نوع اول که از آن بعنوان خرید یا قرارداد جزء یاد می شود تمامی کارها و خریدهای زیر ۲۰ میلیون تومان طبق قانون با نظر و اختیار کامل مسئول کارپردازی شهرداری و مسئول مالی و با رعایت صرفه و صلاح شهرداری(مناسب بودن قیمت نسبت به میانگین قیمت در بازار و کیفیت کار یا محصول) این اقدام صورت می‌پذیرد. قانون این اختیار را به کارپرداز و مسئول مالی داده که با تشخیص خود نسبت به خرید یا انعقاد قرارداد جزء اقدام نماید و مسئولیت کنترل و رعایت صرفه و صلاح بعهده ی کارپرداز است . در نوع دوم معاملات که محدوده ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را دربرمی‌گیرد کار به شکل استعلام بهایی صورت می‌پذیرد و طبق قانون کارپرداز باید با رعایت و مسئولیت صرف و صلاح شهرداری باز هم به اختیار و تشخیص خود حداقل به ۳ نفر یا ۳ شرکت استعلام بهاء دهد. روشن است که در این مورد کارپرداز بنا بر تشخیص خود و بررسی کارنامه پیمانکاران نسبت به ارائه استعلام بهاء اقدام خواهد نمود و از دادن استعلام به پیمانکارانی که سابقه درخشانی نداشته اند اجتناب خواهد کرد لذا سفارشاتی که در این خصوص صورت میپذیرد غیرقابل درک و پذیرش است. تمامی قراردادهای پیمانکارانی که در این جلسه حضور دارند با رعایت کامل تشریفات و بصورت قانونی منعقد شده است‌ . و در نوع سوم قراردادها نیز که از آن با عنوان معاملات کلان یاد می‌کنند و مبلغ آن بالای ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد بصورت مناقصه و با انتشار آگهی عمومی در روزنامه ها و پورتال شهرداری و با بازگشایی پاکات الف ب و جیم، با حضور و دعوت از اعضای ناظر و بازرسی صورت می پذیرد و خوشبختانه در این شهر و در این شهرداری به اندازه کافی چشم ناظر و مراقب وجود دارد .

بهزادپور در پایان سخنان خود بیان کرد: بدون تعارف عرض میکنم که شهروندان به لحاظ کیفیت اجرای برخی پروژه ها خاطره خوبی از عملکرد من، همکارانم و و پیمانکاران ندارند! تا به امروز هر اتفاقی و به هر دلیلی که افتاده، گذشته است از امروز باید مردم کیفیت اجرای پروژه ها را لمس کنند. امروز پیمان ببندیم که با تعهد، دلسوزی و رعایت تمامی مفاد قرارداد (از جمله سقف زمانی و مالی و تمهیدات جهت تمدید و تعیین تکلیف) چه از سوی مدیران و ناظران پروژه و چه از سوی پیمانکاران نسبت به کیفی نمودن اجرای پروژه ها اقدام کنیم .

در پایان جلسه مهندس صیاد رحمانی ریاست شورای اسلامی شهری نیز به ایراد سخنانی پرداخت که عناوین آن به شرح ذیل تقدیم می‌گردد :

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تاکستان

    منبع خبر

    شهرداری تاکستان

    شهرداری تاکستان

    شهرداری تاکستان یک شهرداری در شهر تاکستان می باشد

      نظرات