بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای حل چالش های امورهای تابعه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: برخی مشکلات موجود همچون کمبود خودرو در امورهای تابعه با بهره مندی از پتانسیل بخش خصوصی قابل حل است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" در نشست مدیران امورهای تابعه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون معاونت حفاظت و بهره برداری و مدیران ستادی و امورهای تابعه تلاش بسیاری برای تحقق اهداف شرکت داشته اند و کار سختی بر عهده دارند که اینجانب از تلاش همه آنها تشکر می کنم.

وی با تشبیه مدیران و کارکنان صف به تفنگداران بی فشنگ گفت: سنگینی کار روی دوش کسانی است که در صف و امورهای تابعه با کمترین امکانات فعالیت می کنند و با برنامه ریزی های به عمل آمده و همکاری معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی و همچنین معاونت بهره برداری و حفاظت درصددیم تا در سال جدید این مشکلات کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به مشکلات ساختمان های استیجاری شرکت افزود: همواره باید در اجاره یا تملک املاک نگاهمان این باشد که ساختمان های جدید بهتر از گذشته باشند برای مثال اگر ساختمان اموری استیجاری است مکانی باید در نظر گرفته شود که آسایش ارباب رجوع و همکاران مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امورها برای کاهش مشکلات گفت: برخی مشکلات موجود همچون کمبود خودرو در امورهای تابعه با بهره مندی از پتانسیل بخش خصوصی قابل حل است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

رضوی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و واگذاری خدمات به دفاتر خدمات پیشخوان دولت موضوع دیگری است که در امورهای تابعه شروع شده است، گفت: ارائه خدمات در این دفاتر باید توسعه  یافته، به تدریج تکمیل و معایبش برطرف گردد.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص گفت: طی سال های گذشته تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی بازنشسته شده یا در شرف بازنشستگی قرار دارند یا به نوعی از مجموعه خارج شده اند که باید با استفاده از ظرفیت های قانونی این مشکلات را تقلیل دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه بر اساس قوانین در استخدام دولتی محدودیت وجود دارد، گفت: برای جبران این کمبودها، کارکنان شرکت آب منطقه ای تهران که به صورت مامور در سازمان های دیگر شاغل هستند باید به ماموریت خود خاتمه دهند و علاوه بر آن نیز می توان تعدادی از کارشناسان متخصص رسمی و پیمانی سایر دستگاه ها برای مدتی مشخص در شرکت آب منطقه ای تهران مامور به خدمت شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نظام های انگیزشی در میان همه کارکنان گفت: همه کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، مدت معین، طرحی و شرکتی جزو سرمایه های انسانی شرکت هستند و تدابیری باید اندیشیده شود تا نظام پرداخت حقوق کارکنان شرکتی و طرحی بهبود یافته و شرایط بهتری برایشان ایجاد کنیم.

رضوی خاطرنشان کرد: ما نباید از منابع انسانی خود غافل شویم چرا که در صورت خروج نیروهای انسانی مجرب، به شرکت لطمه وارد می شود.

در ادامه این نشست نیز معاون حفاظت و بهره برداری و همچنین هریک از مدیران ستادی و امورهای تابعه مشکلات امورهای خود را تبیین کردند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات