سد بالارود قبل از بهره برداری با برکت بود

سد بالارود قبل از بهره برداری با برکت بود

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "محمد تقی منصوری کیا" گفت: بارندگی های شدید و پنج مرحله تسکین سیلاب در مخزن سد بالارود خصوصا در زمستان سال جاری سبب جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان اندیمشک و روستاهای تابعه گردید.

وی با بیان این که سد بالارود از معدود سدهای کشور است که قبل از آبگیری رسمی سبب کاهش قابل ملاحظه خسارات ناشی از سیل در پایین دست خود شد تصریح کرد: در سیلاب های رخ داده عملا این سد رویکرد تاخیری از خود نشان داد و با کاهش بیش از هفتاد درصدی سیلاب دریافتی سبب از بین رفتن خطر مهلک سیلاب در پایین دست خود گردید.

منصوری کیا ادامه داد: در آخرین سیلاب، سطح آب دریاچه سد بالا آمده و دریاچه مصنوعی را در تراز ۳۰۵ با میزان حجم ۳۵ میلیون متر مکعب و مساحت دو و نیم کیلومتر مربع تشکیل داده است.

مدیر دفتر اجرایی سدهای سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارشهای اخیر در شمال خوزستان گفت: در صورت عدم وجود سد بالارود، مناطقی از حوزه اندیمشک و روستاهای پایین دست در معرض خطر قرار می گرفت.

وی حمایت های مدیر عامل محترم سازمان، معاونت توسعه و بهره برداری سدها و دفتر فنی این معاونت و ذیحسابی و حراست سازمان را در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه بسیار موثر خواند و میزان آورد سیلاب به مخزن سد بالارود در سال جاری را ۸۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد که به صورت تاخیری تخلیه شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات