اصفهان در مسیر رسیدن به شهر ایده‌آل است

اصفهان در مسیر رسیدن به شهر ایده‌آل است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: یک شهر ایده آل دارای تمام شاخص‌ها، عناصر و مفاهیم شهرهای اسلامی است و اصفهان در مسیر رسیدن به شهر ایده‌آل قرار دارد.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در میکسد زون ایمنا اظهارکرد: شهر ایده‌آل شهری است که شهردار آن در سه زاویه بتواند مناسبات خود را به بهترین وجه برقرار کند، یکی اعتمادسازی برای مردم، برقراری ارتباط با حاکمیت و تعامل خوب با دستگاه‌های اجرایی چرا که در صورت هم‌افزایی، توسعه پایدار شهرها محقق خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از عدم تحقق مدیریت واحد شهری، گفت: در ماده ۱۳۶ برنامه سوم، ماده ۱۳۷ برنامه چهارم، ماده ۱۷۳ برنامه پنجم تحقق مدیریت واحد شهری مطرح شده، اما همچنان این مهم محقق نشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: اخیراً لایحه‌ای با عنوان مدیریت جامع شهری تنظیم و به دولت ارایه کردیم که در صورت تصویب، بسیاری از دغدغه‌ها برای هماهنگی در مدیریت شهری رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت شهرهای زیست‌پذیر گفت: اگر مردم در اداره مطلوب شهر مشارکت جدی داشته باشند، شهر زیست‌پذیر خواهد شد؛ اگر مردم به بدنه شهرداری اعتماد کنند و مشارکت آنها سوری و غیر واقعی نباشد، هزینه‌های شهر کاهش پیدا خواهد کرد و کمتر برای جذب سرمایه‌گذار هزینه می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه مردم اصفهان در تحقق شاخصه‌های فرهنگ شهروندی مشارکت و حضور خوبی داشته و نسبت به شهر خود تعصب دارند، گفت: وقتی مردم اصفهان نسبت به آینده زاینده رود با حساسیت مسائل را دنبال می کنند، بی‌شک نسبت به مسائل شهری نیز اینگونه هستند.

وی تاکید کرد: طی دهه اخیر پیرامون موضوع با اهمیت فرهنگ شهروندی در شهر اصفهان اقدامات خوبی انجام شده است و مردم با حق و حقوق خود آشنا هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص هفت سرفصل مهم گام دوم انقلاب، تصریح کرد: باید برای تحقق سرفصل‌ها تلاش کرد که امیدواریم در دهه پنجم شهرهای متفاوتی برای مردم رقم بزنیم و شهرهای چابک و پویا داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات