مسئولین برای گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه،باید...
نو شدن ناوگان تاکسیرانی بر آلودگی هوا و همچنین زیبایی شهر تاثیر زیادی دارد و از هر جنبهای که به این موضوع نگاه کنیم؛ به نفع شهر خواهد بود.
وی در ادامه به مشکلات مربوط به پلهای عابر پیاده اشاره کرد و گفت:
اگر یک پل عابر پیاده پله برقی نداشته باشد؛ تقریبا کسی از آن استفاده نخواهد کرد. برای کاهش هزینههای نگهداری آن نیز میتوان با تعبیه سنسورهایی، ترتیبی اتخاذ کرد که پله برقی فقط در صورت حضور اشخاص و استفاده آنها؛ شروع به کار کند.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری همچنین به موضوع دوچرخه سواری و فرهنگ استفاده از دوچرخه پرداخت و بیان داشت:
برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری باید شهروندان به این اعتقاد برسند که استفاده از دوچرخه به نفع محیط زیست و آبوهوای شهر و محل زندگیشان خواهد بود.
دکتر قوامی افزود: در این زمینه ما مسئولین باید از خودمان شروع کنیم و به جای استفاده از خودروهای شخصی، از دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. اولین قدم باید در شهرداری و توسط مدیران و کارکنان مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر برداشته شود.
برای این منظور میتوان به عنوان اولین قدم، از کمپین #سهشنبههای_بدون_خودرو شروع کرد و کارکنان و مدیران مجموعه شهرداری و شورای شهر در این روز خود را بدون خودرو شخصی به محل کار برسانند. قطعا این کار بازتاب خوبی در سطح شهر خواهد داشت و به گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی کمک خواهد کرد. نمیتوانیم از مردم بخواهیم با دوچرخه تردد کنند در حالی که خودمان از خودروی شخصی استفاده میکنیم.
سخنگوی پارلمان محلی ضمن یادآوری استفاده ۱۹ درصدی شهروندان از اتوبوسهای دورن شهری؛ گفت:
باید مشخص شود که چرا شهرداری با وجود استقبال کم شهروندان از اتوبوسهای درون شهری؛ به دنبال خرید اتوبوسهای جدید و توسعه ناوگان اتوبوسرانی است؟! باید برای این منظور تدبیری تازه اندیشیده شود.
دکتر سیده منیره قوامی در پایان ضمن تذکری در خصوص وظایف ذاتی شورای شهر؛ یادآور شد:
اعضاء شورای شهر میتوانند در جهت وظایف ذاتی خود به سرکشی و بازدید از قسمتهای مختلف شهر بپردازند و برای رفع مشکلات شهروندان در حوزه اختیارات و وظایف شهرداری، پیگیریهای لازم را انجام دهند.
/پایان پیام/
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر قزوین
نظرات