تاکید رییس و اعضای شورا بر همدلی با شهردار منتخب

تاکید رییس و اعضای شورا بر همدلی با شهردار منتخب

طی نشست رییس و اعضای شورا با شهردار منتخب رشت؛
تاکید رییس و اعضای شورا بر همدلی با شهردار منتخب
تاکید رییس و اعضای شورا بر همدلی با شهردار منتخب
بعد از پایان هشتاد و یکمین جلسه شورا با حضور علیقلی زاده شهردار منتخب، نشستی با حضور رییس و اعضای شورا با ایشان صورت پذیرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت - در این نشست، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورا با توجه به منفعت عمومی و شرایط مورد نظر وزارت کشور تلاش کرد، شهردار انتخاب کند، اظهار داشت: از همه دستگاه های اجرایی استان و بدنه شهرداری می خواهم با شهردار منتخب همراهی کنند.
علوی ضمن تبریک به شهردار منتخب شورا ابراز کرد: هدف ما در گام نخست، گذر از شرایط موجود و رسیدن به یک تعادل و در گام بعدی توسعه رشت است.
وی با اشاره به کاهش بودجه شهرداری و بدهی های شهرداری تصریح کرد: شورا با وحدت و قدرت تصمیم گرفت به کار خود ادامه دهد و حساسیت هایی در مورد انتخاب یک گزینه غیر بومی هست و از شهردار انتظار می رود این وفاق و انتخاب را قدر بداند تا این مسیر را به درستی پیش ببریم.
عاقل منش نیز ابراز امیدواری کرد، این انتخاب موجب رضایت مردم و حرکت به سمت توسعه گردد.
عضو شورا با بیان اینکه برخی از اعضا امروز قصد رای دادن نداشتند، افزود: هدف این بود ۱۱ رای پشت این انتخاب باشد تا حمایت عملی از شهردار منتخب داشته باشیم.
وی با اشاره به انتخاب یک شهردار غیر بومی در زمان دکتر نصرتی ابراز کرد: مجدد با ۱۱ رای به شما رای دادیم. آن هم به دلیل و بواسطه تجارب شما در دیگر شهرداری ها بود. تا شهرداری رشت را از این شرایط نجات دهید.
عاقل منش با اشاره به بدهی کلان شهرداری رشت تصریح کرد: کارگران بین ۱تا ۲ ماه معوقات حقوق دارند و پاداش و سنوات برخی از کارگران پرداخت نشده است. کمتر روزی است که کارگران به ما تماس نگیرند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر عمل به مطالبات شهروندان ابراز کرد: لکه گیری آسفالت اگرچه آغاز شده ولی عمران و آبادانی شهر متوقف و پروژه های بزرگ متوقف شده است.
فرهام زاهد ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شهردار منتخب گفت: اگرچه وقفه ای در انتخاب شهردار ایجاد شد و آسیب هایی دیدم، امیدوارم همراهی با شهردار موجب شود، ایشان بتواند برنامه کوتاه مدت و بلند مدت خود را به خوبی پیش ببرد تا به اتفاقات بزرگتر برسیم.
احمد رمضانپور نیز بیان داشت: ما به یک شهردار بومی رای دادیم. اگرچه گیلانی نیست ولی شهرداری است که شهرداری را می شناسد. از این منظر بومی است زیرا که شهردار طبقات وزارت کشور را می شناسد، صفر تا صد کار شهرداری را بلد است، مجری قراردادهای خاتم بوده است.
وی تاکید کرد: به یک شهردار بومی رای دادیم. بنده تمام صحبت ها و انتظارات خود را از صفر تا صد با شهردار منتخب در دو مرحله گفته ام.
فاطمه شیرزاد نیز اظهار داشت: این انتخاب حرفهای زیادی برای گفتن دارد، به اعتماد اعضای شورا و مردم متعهد باشید و امیدوارم با توجه به سابقه ۲۵ ساله اتان در شهرداری و وزارت کشور بتوانید خبرهای خوشی برای مردم داشته باشیم.
عضو شورا ابراز امیدواری کرد، تجربیات علیقلی زاده موجب گردد، رشت به جایگاه واقعی خود برسد و افزود: ان شاء الله با حضور جنابعالی، پای سرمایه گذاران به رشت باز شده و شاهد عمران به ویژه در حوزه زیست محیطی باشیم.
رضا رسولی نیز گفت: جنابعالی با نگاه مثبت ۱۱ عضو شهردار شدید و امیدواریم این اتحاد در امتداد مسیر بتواند دوران چند ماه اخیر را بهبود دهد.
عضو شورا تصریح کرد: مدیریت شهری یک اقدام حرفه ای است. همانطور که شهردار لندن یک پاکستانی است، شهرداری نیاز به یک آدم حرفه ای دارد و الزما بومی بودن یک مزیت نیست.
رشت به لحاظ فرهنگ و هویت یک تفاوتی با دیگر شهرها دارد و از شهردار منتخب انتظار می رود ویژگی های فرهنگی و بارز این شهر را درنظر گرفته و مشاوران قوی در کنار خود در این راستا داشته باشید.
علیپور نیز با اشاره به اینکه از طبقه کارگران رای کسب کرده است بر توجه بیشتر بر قشر آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: ابتدا باید ساختار درون سازمانی اصلاح شود و از هزینه های اضافی پرهیز گردد.
اسماعیل حاجی پور نیز اظهار داشت: برای بنده وفاق ۱۱ عضو شورا مهمتر از انتخاب شهردار بود.
عضو شورا خطاب به شهردار منتخب گفت: بار سنگینی بر دوش شما گذاشته شده است، اگر بنده بودم نمی پذیرفتم. مطمئن باشید این رزومه درخشانترین رزومه کاری شما خواهد بود. سکان شهر پرافتخاری مانند رشت برعهده شما گذاشته شده است.
وی تاکید کرد: باید با تمام انرژی مضاعف وقت بگذارید. ممکن است مورد هجمه هم قرار گیرید، انتظار می رفت شهردار بومی انتخاب کنیم. رشت افراد کاردان کم ندارد که در سطح کشور خدمت می کنند.
حاجی پور ادامه داد: من دیگر نمی توانم جواب مردم را بدهم. شخص علقلی زاده با کارش باید پاسخ مردم را بدهد.
وی پیشنهاد داد، از همین امروز وی در شهرداری مستقر گردد و از هم اکنون برای اداره رشت برنامه ریزی کند و ادامه داد: تکریم مردم بزرگ رشت برای بنده مهم است. شخصیت مردم رشت جهانی است و با مجموعه شهرداری مانند یک پدر مهربان باشید و با سازمان ها و دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی شهر آشتی برقرار نمایید. باتوجه به ارتباطات شما در سطح کشور از شما انتظار کارهای بزرگ را داریم. این جمع در کنار شماست و مقابل شما نخواهد بود.
شهردار منتخب که به دعوت ریاست شورا در جلسه حاضر شده بود، اظهار داشت: امیدوارم توفیق داشته باشم تا پاسخگوی اعتماد اعضای شورا باشم.

علیقلی زاده افزود: تعهد می دهم همه چیز خود را برای توسعه رشت بگذارم. تلاش بنده در راستای ایجاد روحیه تعامل و همدلی و وفاق بوده است.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات، مربوط به سیستم های شهرداری است و با جابجایی افراد مشکل حل نمی شود ولی قول می دهم ظرف ۳ تا ۶ ماه با گرفتن تراز مالی درست و بستن حساب ها بتوانیم آمار درستی از مطالبات و بدهی ها داشته باشیم و پاسخ مناسبی برای مردم و پیمانکاران تهیه گردد و یک نقشه راه ایجاد نماییم.
علیقلی زاده عنوان کرد: بنده شهرداری را تحویل گرفتم که ۴ برابر بودجه بدهی داشت، بقول معروف بدهکاری برای مرد است و ظرف یک سال و نیم بدهی شهرداری را صاف کردیم.
وی در توصیف رشت گفت: رشت شهر مهربانی هاست مردم باصفایی دارد. در محلات مختلف بین شهروندان مراجعاتی داشتم. امیدوارم نگرانی نسبت به کارگران و کارکنان شهرداری رفع شود. این قشر شبانه روز زحمت می کشند.
شهردار منتخب تاکید کرد: بنده در ۵ استان کار کرده ام و ۲۵ سال سابقه مدیریتی در ۸ شهر داشتم. بنده بومی شهرداری هستم و امیدوارم با عملکرد خود بتوانیم رزومه خوبی از خود به یادگار بگذاریم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات