سرپرست شهرداری یزد: رویکرد...

سرپرست شهرداری یزد: رویکرد...

سرپرست شهرداری یزد گفت: رویکرد مدیران شهری باید به جای ماشین محوری، انسان محور باشد تا شهر ایده‌آل محقق شود .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، سید علی مشتاقیون سرپرست شهرداری در حاشیه نهمین نمایشگاه همایش مدیریت شهری و روستایی که در بندرعباس برگزار شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایمنا گفت: شهر با شهروندان معنا می‌یابد و قطعاً مطلوبیت هر شهر بستگی به میزان رضایت شهروندان دارد، اگر بتوانیم بستری را فراهم کنیم که بهترین میزان رضایتمندی برای مردم ایجاد شود، می‌توان گفت این شهر به ایده آل نزدیک شده است.

وی افزود: امروز با توجه به چالش‌هایی که در شهر وجود دارد بحث ایده آل بودن شهرها جنبه‌های مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد که باید با کار کارشناسی در جهت تحقق این مهم گام برداشت.

سرپرست شهرداری یزد با بیان این که در گذشته بسیاری افراد عقیده داشتند شهر ایده آل شامل شهرهایی است که مظاهر تکنولوژی به روز و جدیدی داشته باشد تصریح کرد: امروزه دیدگاه انسان محوری صاحب نظران شهری، اجتماعی و فرهنگی تفاوت کرده و مسئولان به این نتیجه رسیده اند که شهروندان باید در جامعه‌ای امن به راحتی زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهری در شهرهای بزرگ و کوچک دنبال ایجاد فضایی با آرامش و با کمترین آلودگی و استرس هستند که در این راستا نمایشگاه هایی این چنین می‌تواند در پیشبرد اهداف شهر ایده آل نقش بسزایی داشته باشد.

مشتاقیون با بیان این که هر آنچه که آرامش شهرندان را رقم می زند باید اجرا شود عنوان کرد: بسیاری از مظاهر شهری امروز استرس آفرین است و هنوز نتوانسته‌ایم هارمونی خوبی در شهر ایجاد کنیم که شهروندان در حین عبور از یک خیابان آرامش داشته باشند، استرس تنها مربوط به آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیست، آلودگی بصری نیز در جامعه امروز بسیار اهمیت دارد و باید رویکرد مدیران شهری به جای ماشین محوری، انسان محور باشد تا شاهد شهر ایده آلی باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات