همایش ملی کویرنوردی کارکنان وزارت نیرو در خراسان جنوبی برگزار شد

دبیر شورای مرکزی وزارت نیرو و مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق کشور گفت: همایش ملی کویرنوردی کارکنان وزارت نیرو با حضور ۱۱۷ نفر از ورزشکاران و کارکنان وزارت نیرو از سراسر کشور در روزهای یکم تا سوم اسفند ماه در کویر سه قلعه خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، "مالک حسین‌زاده " در مراسم افتتاحیه همایش ملی کویرنوردی کارکنان وزارت نیرو با اشاره به سخنان رهبری اظهار داشت: وظیفه اصلی دولت و مسئولان این است که اشتیاق به ورزش و روحیه ورزشکاری و ورزش همگانی را در مردم زنده کنند .

وی افزود: تمام فعالیت‌های ورزشی در وزارت نیرو در راستای نظامندی ورزش برنامه‌ریزی شده و در دبیرخانه ورزش وزارت نیرو نیز در طی یکسال این برنامه‌ها اجرا می‌شود .

دبیر شورای مرکزی وزارت نیرو و مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل و جدی‌ترین مبحثی که در بحث ورزش دنبال در دستورکار اشاعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی است و به هیچ عنوان به دنبال تیم داری و قهرمان پروری نیستیم و مهم‌ترین بحثی که دنبال می‌شود مسئله سلامت کارکنان است .

حسین‌زاده بیان کرد: در حال حاضر تمامی شرکت کنندگان در این همایش از مهندسان و کارشناسان وزارت نیرو هستند و موجب افتخار وزارت نیرو است که اینگونه کارکنان به بحث ورزش بها می‌دهند .

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی برای دومین بار است که میزبان کارکنان وزارت نیرو در برنامه‌های ورزشی است افزود: نخستین میزبانی خراسان جنوبی در برنامه‌های ورزشی وزارت نیرو در زمینه شطرنج به نحوه احسن برگزار شد و در حال حاضر نیز برای دومین بار این استان میزبان کارکنان وزارت نیرو در برنامه‌های ورزشی این وزارتخانه است .

دبیر شورای مرکزی وزارت نیرو با بیان  اینکه بهترین تفریح برای انسان ورزش است اظهار داشت: از سال ۹۸ شورای فرهنگی وزارت نیرو سامانه ورزشی آن اصلاح  و شورای ورزشی عضو اصلی شورای فرهنگی وزارت نیرو خواهد شد .

حسین‌زاده با اشاره به اینکه در تقویم ورزشی وزارت نیرو در امسال بیش از ۳۰ برنامه ورزشی پیش‌بینی و برگزار شد بیان کرد: از سال ۹۸ برادران حق استفاده از سهمیه خواهران را در بحث کوهنوردی نخواهند داشت و ۷۰ درصد سهمیه برادران و ۳۰ درصد سهمیه خواهران است .

وی به وضعیت ورزش کارکنان وزارت نیرو در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو در این استان دارای ۸۸۲ نفر پرسنل است که از این تعداد ۷۹۱ نفر برادران و ۹۱ نفر خواهران هستند و از این مجموعه جمع کل ورزشکاران در استان ۵۶۵ نفر است که ۶۴ درصد کارکنان به طور مرتب ورزش را در برنامه خود قرار داده‌اند و آمار بسیار مطلوبی است .

مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق کشور تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی مساحت ورزشی که کارکنان وزارت نیرو از آن برخوردار هستند ۲ هزار و ۲۵۵ مترمربع است که نسبت به آمار استاندارد سرانه در بحث ورزشی نسبت به کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد اما کافی نیست و امیدواریم  با کمک مسئولان  و مدیران در این زمینه روز به روز این شرایط بهتری را شاهد بوده تا همکاران به بحث ورزش بپردازند .

گفتنی است در این همایش ۱۱۷ نفر از کارکنان و ورزشکاران وزارت نیرو از استان‌های گلستان، سمنان، کردستان، خراسان شمالی،کرمانشاه، مازندران، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان رضوی، همدان، مرکزی، فارس و هرمزگان در طی سه روز از یکم تا سوم اسفند از جاذبه‌های گردشگری و کویری, کویر سه قلعه سرایان بازدید و از برنامه‌ها متنوع ورزشی و کویرنوردی این منطقه برخوردار شدند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات