مشروح سخنرانی دکتر فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق...

مشروح سخنرانی دکتر فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق...

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، سه‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی کوی بوستان اهواز برگزار و "فرهاد ایزدجو" به‌عنوان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان معرفی شد.

به‌گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، متن کامل سخنرانی فرهاد ایزدجو در این آیین به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«با عرض سلام و ادب و احترام خدمت حضار محترم. من صحبتهام رو با شعری از نظامی گنجوی آغاز می‌کنم:

خدایا جهان پادشاهی توراست         ز ما خدمت آید، خدایی توراست

پناه بلندی و پستی تویی      همه نیستند، آنچه هستی تویی

همه آفریدست بالا و پست     تویی آفریننده، هر چه هست

من فرهاد ایزدجو متولد استان خوزستان، شهر آبادان هستم. پنجاه سال سن دارم. ۳۴ سال از عمرم را در استان خوزستان، ۱۰ سال را در تهران و ۶ سال را در شهر شیراز گذرانده‌ام و به مسائل و مشکلات استان واقف و دارای مدرک تحصیلی دکترای سازه‌های آبی از دانشگاه شهید چمران اهواز هستم. ۲۷ سال سابقه خدمت در دولت دارم. ۱۷ سال در استان خوزستان در وزارت نیرو خدمت کرده‌ام که به‌مدت ۴ سال در شرکت آب و فاضلاب خوزستان و مابقی (۱۳ سال) در سازمان آب و برق خوزستان بوده و ۱۰ سال هم در وزارت نفت خدمت کرده‌ام. الحمدالله این توفیق را مجدداً به‌دست آوردم تا بتوانم در سازمان آب و برق خوزستان ارائه خدمت نمایم.

علاوه بر تخصص دانشگاهی، آموزش‌های تخصصی را در زمینه مدیریت حرفه‌ای پروژه‌ها و مدیریت حرفه‌ای ریسک که در سازمان آب و برق خوزستان کارایی خوبی را خواهد داشت، گذرانده‌ام و در این زمینه‌ها مدارک بین‌المللی دریافت کرده‌ام و امیدوار هستم که با کمک همکاران بتوانیم مباحث مربوط به آب که از موضوعات عدم قطعیت است را به‌خوبی مدیریت و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

از وزیر محترم نیرو، معاون محترم آب وزارت نیرو، مدیرعامل محترم سازمان، مدیریت منابع آب ایران، استاندار محترم که اعتماد کردند و فرصت خدمت در سازمان بزرگ آب و برق خوزستان را به من سپردند، بسیار سپاسگزار هستم و امیدوارم از این مسئولیتی که به امانت در اختیار من گذاشته شده، به‌خوبی امانت‌داری کنم. همچنین از نمایندگان محترم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به‌خاطر حمایت‌هایی که کردند، سپاسگزارم.

از جناب آقای مهندس شمسایی که در طی این سال‌ها خدمات شایسته‌ای را به صنعت آب و برق خوزستان ارائه داده‌اند تشکر می‌نمایم و برای ایشان آروزی موفقیت و سربلندی دارم.

برنامه‌های سازمان آب و برق خوزستان در قالب برنامه‌های دولت و برنامه‌های وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

برنامه ها را در ۵ محور آب و محیط زیست، برق و انرژی، مشارکت در کنترل و کاهش آلودگی‌های ناشی از ریزگردها، ارتقای علم و فن‌آوری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت تامین منابع مالی که به‌عنوان یکی از نیازمندی‌های ضروری توسعه است، پیگیری می‌کنیم.

سازمان آب و برق خوزستان باید بتواند به‌عنوان یک سازمان با نشاط، پویا، با انگیزه، نوگرا، مسئولیت‌پذیر، پاسخگو، هدفمند، دارای برنامه و ضابطه‌مند مطرح شود و الگوی سایر سازمان‌های وزارت نیرو و کشور قرار گیرد.

من برنامه ۲۷ صفحه‌ای را آماده کردم و خدمت وزیر محترم نیرو ارائه دادم که این برنامه را با کمک همکاران و بر اساس مشکلات و اولویت‌های موجود برای استان خوزستان متناسب‌سازی (Tailoring) می‌کنیم. منبعد این برنامه به‌عنوان برنامه کاری ما قرار خواهد گرفت، در زمان‌های مورد نیاز بروزرسانی شده و فعالیت‌های سازمان در قالب این برنامه انجام خواهد شد.

موارد مهمی که باید در این برنامه مورد توجه قرار گیرد شامل:

•        مدیریت  جامع و یکپارچه حوضه‌های آبریز: با توجه به اینکه حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان در چندین استان قرار گرفته، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

•        مدیریت ریسک به‌ویژه در شرایط سیلابی که الان شاهد آن هستیم و خشکسالی که سال گذشته شاهد آن بودیم باید مدنظر قرار گیرد. با مطالعه و ارزیابی ریسک‌های مختلف باید برنامه‌های کاهش و حتی‌الامکان حذف خسارات ناشی از ریسک را تهیه و اجرا نماییم.

•        تامین کمی و کیفی نیازهای مختلف خصوصاً نیازهای زیست محیطی بر اساس اولویت‌بندی‌ها و با رعایت ظرفیت تحمل هر یک از حوضه‌ها باید انجام شود.

•        استفاده از منابع آب‌های غیرمتعارف به‌ویژه شیرین‌سازی آب‌های شور باید مورد توجه قرار گیرد.

•        باید به درخواست‌های عمومی جامعه و کلیه ذینفعان توجه خاص داشته باشیم.

•        باید ارتباط خوبی را با مردم ایجاد کنیم. آگاه‌سازی عمومی را باید ارتقا دهیم و با استفاده از سازمان‌های مردم  نهاد و ایجاد سرمایه اجتماعی لازم به‌عنوان یک پشتوانه برای انجام اصلاحات مورد نیاز، به‌ویژه در زمینه مدیریت مصرف منابع آب و انرژی، جذب سرمایه و جلب مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم.

•        توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری و توسعه همکاری با دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های استانی و کشوری استفاده مطلوب شده و ایجاد ارتباط با صنایع به‌منظور استفاده از تکنولوژی‌ها و روش‌های نوین صورت گیرد.

•        باید محیط کسب و کار را بهبود بخشیم و حضور بخش خصوصی و تعاونی‌ها را تسهیل کنیم تا بتوانیم در فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صنعت آب و برق در استان خوزستان از بخش خصوصی به نحو موثری بهره‌مند شویم.

•        در برنامه‌ریزی‌ها و تدوین روش‌ها و تنظیم شیوه‌نامه‌ها باید شفافیت را ارتقا دهیم، سلامت اداری باید به‌عنوان یکی از نکات کلیدی مدنظر باشد و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی سازمان آب و برق خوزستان ایجاد شود. گردش مالی سازمان آب و برق خوزستان زیاد است، ما باید بتوانیم به‌صورت شفاف معاملات سازمان را انجام دهیم و این اطمینان برای دستگاه‌های نظارتی باید ایجاد شود که کار با سلامت کامل انجام می‌شود.

•        سطح دانش فنی و مدیریتی کارکنان باید ارتقا یابد و پویایی، بهره‌وری و انگیزه کارکنان افزایش داده شود.

•        ایجاد کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر در زمینه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد. ما باید با یک خرد جمعی کارهایمان را به پیش ببریم تا بتوانیم از نظرات متخصصان بیشتری استفاده کنیم و در اتاق‌های فکر بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم و سطح مشارکت ذینفعان در تصمیم‌سازی‌ها را افزایش دهیم.

این مطالب کلیاتی بود که با توجه به ضیق وقت ارائه شد و بیشتر از این مزاحم نمی‌شوم. امیدوار هستم که با همراهی مردم عزیز، صبور و بسیار خوب استان خوزستان، وزیر محترم نیرو و همکاران بسیار خوبم در سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو و با تعامل و پشتیبانی استاندار محترم، نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان، نمایندگان محترم خوزستان در مجلس شورای اسلامی که حمایت‌های خوبی را در همین مدت کوتاهی که با آنها در ارتباط بودم از من داشتند، بتوانیم کارها را به نحو مطلوبی پیش ببریم. از تمام مسئولان که زحمت کشیدند و به این جلسه تشریف آوردند تشکر می‌کنم. از جناب آقای آیت اله حسن‌زاده، از جناب آقای دکتر حسین‌زاده، نمایندگان محترم مجلس و سایر دوستانی که در خدمتشان هستم تشکر می‌کنم و امیدوار هستم که انشاالله بتوانم باعث رضایت مردم شریف استان خوزستان و خداوند متعال باشم».

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات