جشنواره “نخستین واژه آب”، میهمان دانش آموزان روستای صفی آباد زاوه شد

جشنواره “نخستین واژه آب”، میهمان دانش آموزان روستای صفی آباد زاوه شد

جشنواره “نخستین واژه آب” با هدف آموزش و فرهنگ سازی به دانش آموزان در خصوص مصرف صحیح آب در روستای صفی آباد شهرستان زاوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، این جشنواره با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر آموزش و پرورش زاوه و جمعی از فرهنگیان منطقه، رئیس اداره روابط عمومی آبفار خراسان رضوی و ۸۰۰ دانش آموز مدارس فرزانگان شهید عباس زاده قدس یک و دو روستای صفی آباد در محل حسینیه صاحب الزمان روستای مذکور به همت امور آبفار زاوه و با هدف بیان اهمیت و نقش آب در زندگی انسان ها و انتقال مفاهیم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، ویژه دانش آموزان برگزار گردید.

در این جشنواره مدیر آموزش و پرورش شهرستان زاوه گفت: وظیفه تک تک ما  این است که دست به دست هم داده و با کمک همدیگر مصرف آب را مدیریت کنیم و نحوه استفاده صحیح از آب و مدیریت آن را به کودکانمان از مدارس ابتدایی شروع کنیم تا بر این اساس بتوانیم آینده ای را متصور از این که تمام افراد و اقشار جامعه ما بتوانند در مدیریت و صرفه جویی مصرف آب اهتمام بورزند، نشر و گسترش دهیم.

فرماندار زاوه نیز با توجه به بحرانی بودن وضعیت منابع آبی، از دانش آموزان خواست به عنوان حامیان آب، به همگان تاکید کنند تا آب را بدرستی استفاده و مصرف آن را مدیریت کنند.

انجام برنامه های شاد و مفرح، اجرای دکلمه و گروه سرود، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی دانش آموزان با موضوع آب = زندگی و اهدای جوایز به برندگان و توزیع بسته فرهنگی در بین شرکت کنندگان، از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

گفتنی است، در این جشنواره ده نفر از دانش آموزان روستای صفی آباد به ‌عنوان ناجیان آب معرفی شدند تا در حوزه فرهنگ ‌سازی مصرف آب در سطح مدرسه و روستای خود اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات