وزیر راه و شهرسازی: فرصت مغتنمی است تا ۵۰۰ هزار نفر عضو فعال جامعه مهندسی را در صنعت ساخت و ساز وارد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی: فرصت مغتنمی است تا ۵۰۰ هزار نفر عضو فعال جامعه مهندسی را در صنعت ساخت و ساز وارد کنیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که به همت پایگاه مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در سالن الغدیر وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس و یادآوری شهدای انقلاب سلامی و دفاع مقدس و سنگرسازانی که در راه شرف، عزت و دین این آب و خاک جان خود را تقدیم به جمهوری اسلامی ایران کردند، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که هم اکنون در آن به سر می‌بریم نیازمند اتحاد و همبستگی بیشتر برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت جنگ اقتصادی دشمن اعلام کرد: در شرایط تحریم و رکود سهمی که برای برون رفت از تحریم در دستور کار داریم احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و تکمیل باقی مانده مسکن مهر است و با این اقدامات در جهت تحرک دادن به بخش مسکن هستیم.




وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران، انبوه‌سازان و مشارکت‌کنندگان در طرح‌های دولتی احداث مسکن، توضیح داد: با رونق دادن به احداث واحدهای مسکونی در صدد هستیم تا هم صنعت ساختمان‌سازی را فعال کنیم و هم جامعه مهندسی و مهندسان را با تمهیداتی که معاونت مسکن و ساختمان در دستور کار قرار خواهد داد فعال کنیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: فرصت مغتنمی است تا ۵۰۰ هزار نفر عضو فعال جامعه مهندسی را در صنعت ساخت و ساز وارد کنیم و از این طریق تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های لازم برای رشد ساخت و ساز، بهینه سازی مصرف انرژی ایجاد شود و دوره جدیدی از ساخت و ساز در کشور رقم بخورد.



همچنین دکتر حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی  در سخنانی پل سازی، سدسازی و احداث واحدهای مسکونی و همچنین راه‌ها را پس از انقلاب اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و گفت: در تمامی سال های بعد از انقلاب ما درگیر جبهه و جنگ بودیم و پس از آن در شرایط فعلی نیز درگیر تحریم‌ها هستیم. باید در شرایط تحریم مانند زمانی که در جنگ مقاومت و پایداری کردیم از خود پایداری نشان دهیم.



حسینی یادآور شد: تحریم کنندگان و کاسبان تحریم به دنبال آن هستند که نشان دهند تفکر دینی و مدیریت ولایی قابل اعتماد نیست و ما باید در این شرایط به آنها ثابت کنیم که اینگونه نیست و باید با روحیه انقلابی این مهم را به دنیا ثابت کنیم.

وی لازمه موفقیت و پیشرفت کشور را اتحاد دانست و گفت: یکدل و همراه و هم‌افزا باشیم. در وزارتخانه راه و شهرسازی آمادگی داریم تا از توان و ظرفیت‌های ۵۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی استفاده کنیم و با تقویت خود و توان داخلی از این پیچ تاریخی حساس عبور کنیم.


در حاشیه این مراسم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسایل مهم نظام مهندسی ساختمان استان البرز دیدار و گفت و گو کرد.

مهندس غلامی در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و اقدامات و تلاش های این سازمان، به مسایل مربوط به اجرای شیوه نامه های ابلاغی وزارت اشاره و خواهان ارایه راهکارهای مناسب جهت عبور از مشکلات موجود شد.

غلامی همچنین از مهندس اسلامی دعوت کرد در مراسم جشن مهندسی استان البرز به عنوان میهمان ویژه و سخنران مراسم شرکت نماید.


منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک انجمن در شهر کرج می باشد

    نظرات