کشف ۳۴ قطعه لاک پشت برکه ای و۴۴ حلقه مار آبی دریک ماه مانده به نوروز

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل  حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به نزدیک شدن ایام پایانی سال، گشت وکنترل  یگان حفاظت محیط زیست از اماکن عرضه ماهی قرمز به منظور جلوگیری از نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی به ویژه لاک پشت برکه ای، مارآبی و سمندر لرستانی افزایش یافته است. در طی بازدید از یکی از مراکز عرضه ماهی قرمز در شهرستان زاهدان تعداد ۳۴ قطعه لاک پشت برکه ای و ۴۴ حلقه مار آبی کشف و ضبط شد.

پورمردان افزود: همه ساله در آستانه نوروز افراد سودجو اقدام به زنده گیری و خارج کردن برخی از گونه های آبزی از زیستگاههای  طبیعی مینمایند تا با انتقال به سایر مناطق کشور به عنوان یک گونه تزئینی به فروش رسانند و موجبات ازبین رفتن این گونه ها  و تغییر زیستگاه شان می شوند.

پورمردان با اشاره به اینکه مطابق قانون صید وشکار خرید، فروش و نگهداری حیوانات وحشی غیر قانونی است، ادامه داد: به استناد مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست، ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر لاک‌پشت برکه‌ ای ۳۰۰ هزار تومان و هر مار آبی ۲۰۰ هزار تومان می باشد. در همین رابطه نیز متخلف مذکور  جهت رسیدگی به پرونده تخلف خود به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع بوده و شهروندان در صورت مشاهده، موضوع را به  نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات