قاسم قاسمی: اهمال کاری پیمانکار پروژه نیروگاه زباله سوز خسارت زیادی به شهر ساری وارد کرده است

قاسم قاسمی: اهمال کاری پیمانکار پروژه نیروگاه زباله سوز خسارت زیادی به شهر ساری وارد کرده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که صبح یکشنبه پنجم اسفندماه ۹۷ به ریاست قاسم قاسمی و با حضور علی اکبر زلیکانی، کوروش یوسفی یوسفی و سید علی آقامیری اعضای کمیسیون برگزار شد، نمایندگان شرکت TTS (سرمایه گذار پروژه نیروگاه زباله سوز) نیز حضور داشتند.

قاسم قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه یکی از دغدغه های مردم ساری همچون سایر شهرها حفظ محیط زیست در مقابل آثار زیان بار زباله است و این موضوع ضرورت تکمیل نیروگاه زباله سوز را افزایش می دهد، اظهار داشت: متاسفانه روند پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه از روزهای آغازین با تاخیرات مجاز و غیرمجاز همراه بوده و شاهد عدم همکاری پیمانکار پروژه که عمده آن در حوزه عمرانی است، بوده ایم.

وی افزود: جلساتی در گذشته تشکیل شد و طی آن در خصوص تکمیل ابنیه از پیمانکار قول هایی گرفتیم و با وجود پیگیری های فراوانی که صورت گرفته اما شرکت پیمانکار به تعهداتش در این خصوص عمل نکرد.

قاسمی ادامه داد: با پیگیری های آقای سید محمد آقامیری جلسه امروز را با قید فوریت تشکیل دادیم و اعضای کمیسیون بودجه و حقوقی نیز به دلیل اهمیت پروژه در جلسه حضور یافتند تا با حضور نمایندگان شرکت TTS  تصمیمی در خصوص اتخاذ کنیم.

وی اذعان داشت: انتخاب پیمانکار دسته دوم در اختیار شرکت TTS است و این شرکت نیز در سال ۹۱ پس از جلسه ی مشترکی که با شهرداری ساری برگزار کرد، شرکت ساری سازه را بعنوان پیمانکار انتخاب کرد. در بندی از قرارداد انتخاب پیمانکار ابنیه، آمده است که با توجه به رضایت شهرداری از عملکرد شرکت ساری سازه، انجام ابنیه و تاسیسات الکتریکی پروژه به این شرکت واگذار می شود.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: در بند دیگری از قراداد آمده که کلیه عواقب و مسئولیت های چگونگی انجام کار متوجه پیمانکار می باشد و در صورت بروز هرگونه خطا و تاخیر غیرمجاز، شرکت ساری سازه بعنوان طرف جبران خسارت لحاظ می گردد که بر این اساس به نوعی از شرکت TTS سلب مسئولیت شده است.

وی با بیان اینکه بدلیل عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار، خسارات زیادی در طول چند سال اخیر به شهر ساری وارد شده است، تصریح کرد: شهرداری ساری باید در این زمینه پاسخگو باشد چرا که پیمانکار معرفی شده آنهاست و جالب اینجاست که امضایی از هیچ یک از اعضای شورای وقت در این قرارداد دیده نمی شود.

قاسمی ادامه داد: سوالم از شهرداری این است که این پیمانکار (شرکت ساری سازه) بر اساس کدام فرم ارزیابی کیفی بعنوان پیمانکار شایسته برای پروژه مهمی چون ساخت ابنیه نیروگاه زباله سوز انتخاب شده است؟ آیا صرف داشتن تجهیزات لازم، بیانگر خوب بودن پیمانکار است؟ نمونه کار همین پیمانکار، ساختمان جدید شورای اسلامی شهر ساری هست که داد همه را درآورده است!

وی بار دیگر از رویه نامناسب پرداخت مطالبات به پیمانکاران شهرداری ساری نیز انتقاد کرد و گفت: شهرداری بر اساس کدام ضوابط و آنالیز تمام مطالبات شرکت ساری سازه بعنوان پیمانکار ساخت ابنیه نیروگاه زباله سوز را پرداخت کرده است؟

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری در تبیین خسارات متعدد وارد آمده به شهر ساری بر اثر تاخیر به وجود آمده در ساخت ابنیه نیروگاه زباله سوز گفت: گذشته از خسارت های مالی با توجه به نوسانات و افزایش شدید قیمت ارز که رقم بزرگی می شود و همچنین ماندن تجهیزات، اکسیده شدن آنها و ... از طرفی دیگر هزینه های حمل و نقل زباله از بهمن ماه سال ۱۳۹۳ تاکنون که هزینه هنگفتی بوده، بر شهرداری ساری تحمیل شده است.

وی همچنین به خسارات زیست محیطیِ جبران ناپذیر وارد آمده به روستاهای منطقه چهاردانگه ساری که در مجاورت محل دفن زباله قرار دارند اشاره و تصریح کرد: متاسفانه چشمه های زیر زمینی آن منطقه به شیرابه های سمی زباله ها آلوده شده و ساکنان آن مناطق نیز با گرفتاری های عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که بخش مهمی از خسارات در اهمال کاری های صورت گرفته به آن عزیزان وارد آمده است.

گفتنی است، در این جلسه و پس از درخواست استمداد نمایندگان شرکت TTS از اعضای کمیسیون بودجه و حقوقی شورا جهت ورود جدی برای حل مشکلات پیش آمده در راه احداث نیروگاه زباله سوز، مقرر شد جلسات تخصصی کمیسیون با حضور نمایندگان این شرکت و مسئولان شهرداری ساری به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب بصورت منظم برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات