بودجه ۹۸ به صورت شفاف ارائه شد

بودجه ۹۸ به صورت شفاف ارائه شد

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، رضایی رییس کیمسیون برنامه و بودجه در خصوص بودجه سال ۹۸ گفت: بودجه با نمودار کامل و بررسی ۶ ساله گذشته بودجه و نحوه در آمد و هزینه ای که در شهرداری وجود دارد به صورت شفاف سازی شده عرضه شد و بحث و بررسی ها صورت گرفت.
وی بیان کرد: بودجه شهرداری اراک در دو قالب درآمدی و هزینه ای پیش بینی شده است و این بودجه ای که بررسی می شود قابل اصلاح هست و یعنی هر بودجه در هر سالی بسته به درآمدی هایی که ممکن است اتفاق بیفتد هم قابل اصلاح و هم قابل متمم دهی است.
رییس کمیسون برنامه و بودجه تصریح کرد: سعی شده است بودجه امسال به صورت واقعی دیده شود و همانطور که بودجه کل کشور به صورت ریاضتی تدوین می شود، شهرداری ها هم مستثنی از آن نیستند.
وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی ای که در کشور وجود دارد، شهر اراک در مقایسه با شهرهای هم تراز خودش، گرچه جز کلانشهر ها محسوب می شویم و قاعدتا می بایستی بودجه ما در رده ده شهر برتر کشور دیده شود، ولی از آنجایی که بیش از ۶۰ درصد مالکیت شهر اراک به صورت قولنامه ای است و درآمدهای شهر اراک درآمد های پایین تری نسبت به شهر های هم تراز خودش هست در آمد ما آنقدر بالا نیست و از نظر مقایسه ای شاید در ردیف ۲۰ شهر برتر کشور از نظر درآمدی و هزینه ای هستیم. لذا بودجه ما نسبت به ۱۰ شهر اول ترازش بسیار پایین تر است ولی در مقایسه با ۲۰ شهر برتر کشور ترازمان هم خوانی دارد.
رضایی مبلغ بودجه سال ۹۸ را ۴۸۹ میلیارد تومان برشمرد و اظهار کرد: ضعف و قوت هایی در بودجه مانند سنوات گذشته وجود دارد ، بحث بدهی شهرداری در قالب دیون بخشی دیده شده و بخشی از آن هم قابل دیدن هست به شرطی که در آمد شهرداری بالاتر برود.
رییس کیمسون برنامه و بودجه مطرح کرد: لازم به تذکر است که بخشی از بدهی شهرداری چون ثبت قطعی نشده است و صورت وضعیت مشخصی پیدا نکرده است آوردن آن در دیون هم به اصطلاح خیلی به صلاح شهرداری و شهر نبوده است.
رضایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برنامه به طور دقیق از طریق شهرداری ها تدوین نشده است برای اینکه دغدغه ها کم تر شود کمیته ای در شهرداری پیشنهاد شده است که در سال آینده برای همین بودجه به عنوان کمیته تخصیص تشکیل خواهد شد و این کمیته هرنوع هزینه کردی را بر اساس شرایط خاص خود اختصاص خواهد داد و هزینه ها مدیریت و کنترل خواهد شد تا بی برنامگی و انحرافات موجود در بودجه به کم ترین مقدار ممکن برسد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ساماندهی برخی از گاراژ ها و کاروانسراها در مرکز شهر می تواند بسیاری از مشکلات شهر اراک را حل کند که این ها قبلا رافع مشکل بودند و در حال حاضر خودشان تبدیل به مشکل شده اند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات